اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستان‌آباد خبر داد

خسارت 170 میلیارد ریالی سیل و تگرگ در بستان‌آباد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بستان‌آباد از خسارت 170 میلیارد ریالی سیل و تگرگ و خسارت‌های سنگین به 15 روستای این شهرستان خبر داد.

خسارت 170 میلیارد ریالی سیل و تگرگ در بستان‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، الیاس‌ گل‌محمدزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برآوردهای اولیه درباره میزان خسارت سیل و تگرگ هفته گذشته در بستان‌آباد گفت: با بارش‌های سیل‌آسا در چند روز اخیر کشاورزی در 15 روستای بستان‌آباد دچار خسارت‌های سنگینی شده است.

وی افزود: سیل و تگرگ در بخش باغی، بیش از 70 میلیارد و 852 میلیون ریال خسارت به جا گذاشته است که در این میان 150 هکتار از باغات سیب این منطقه بیشترین زیان را متحمل شدند.

گل‌محمدزاده ادامه داد: 60 هکتار از باغات زردآلو، 50 هکتار از باغات آلو و 35 هکتار از باغات هلو نیز در چند روز اخیر خسارت دیدند.

وی خسارت وارد شده به زمین‌های زراعی شهرستان را بیش از 80 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: چند واحد مرغداری و دامداری نیز دچار آسیب شده‌اند و سیل چندین راس از احتشام منطقه را تلف کرد.

فرماندار بستان‌آباد با اشاره به بی‌سابقه بودن بارش‌های اخیر گفت: متوسط بارندگی در شهرستان بستان‌آباد در هر سال کمتر از 250 میلی‌متر است، اما روز دوشنبه در عرض یک ساعت، 60 میلی‌متر بارش را شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کوتاهی‌های صورت گرفته در سال‌های متمادی در زمینه پیشگیری از بحران گفت: برخی از ادارات و سازمان‌ها در کار خود جدیت لازم را نشان نمی‌دهند و مردم عوارض آن را باید پرداخت کنند، برای نمونه مسیل‌ها را با دستان خود مسدود کرده‌ایم و در نتیجه یک بارش کل شهر و منطقه را فلج می‌کند.

گل‌محمدزاده اضافه کرد: اگر شهرداری با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد لازم را صورت می‌داد و بر این بخش نظارت کارشناسانه و سختگیرانه‌ای را اعمال می‌کرد، اکنون شاهد وارد شدن خسارت به منازل مسکونی نبودیم.

فرماندار بستان‌آباد هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمان وقوع بحران را شرط اساسی موفقیت کاهش خسارت دانست و گفت: با لطف خداوند متعال در این بحران هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول