اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب:

ورود به حوزه نباید وسیله‌ای برای امرار معاش و پست و مقام تلقی شود

خبرگزاری فارس: مدیرحوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب گفت: مبادا اینگونه القا شود که ورود به حوزه وسیله‌ای برای امرار معاش و یا دستیابی به پست و مقام است.

ورود به حوزه نباید وسیله‌ای برای امرار معاش و پست و مقام تلقی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ عبدالمجید باقری‌بنابی بعدازظهر امروز در جمع خانواده‌های طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب با تأکید بر توجه خانواده‌ها نسبت به رفع دغدغه‌های تحصیلی، مسائل روحی، روانی و اخلاقی طلاب اظهار کرد: باید سعی کرد همان انگیزه و نشاط اولیه طلاب ورودی جدید حفظ و تقویت شود و انگیزه و اشتیاق سربازان امام زمان (عج) نباید در ادامه تحصیل فروکش کند.

وی با تأکید بر لزوم تبیین صحیح اهداف طلبگی افزود: خانواده‌ها نقش بسزا و تأثیرگذاری در نگرش طلاب نسبت به اهداف تحصیل در حوزه علمیه بر عهده دارند از این رو مبادا اینگونه القا شود که ورود به حوزه وسیله‌ای برای امرار معاش و یا دستیابی به پست و مقام است.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بناب ادامه داد: حوزه نهایت تلاش خود را برای تربیت دینی طلاب و ایجاد آمادگی برای ورود به عرصه‌های تبلیغی به کار می‌گیرد اما بخشی دیگر از این جریان بر عهده خانواده‌هاست که باید نگرش خود را نسبت به دوران قبل از ورود فرزندان خود به حوزه تغییر دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه رشد علمی و معنوی و همچنین اخلاقی طلاب باید توأمان باشد، تأکید کرد: مراقبت‌های اصولی و خیرخواهانه مدیران مدارس از سوی خانواده‌ها امری انکارناپذیر است.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات مسموم رسانه‌های خارجی و عده‌ای افراد ناآگاه در داخل کشور علیه روحانیت اظهار کرد: نباید چنین تبلیغات کاذبی خانواده‌ها و طلاب عزیز را در مسیر حق و حقیقت خود مأیوس و ناامید کند چون ارزش و جایگاه سربازان امام زمان (عج) فراتر از پرداختن به چنین مسائل جزئی است.

شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و هم‌اکنون بیش از 650 طلبه خواهر و برادر در حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) این شهرستان مشغول فراگیری علوم دینی و اسلامی هستند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول