اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خبر داد

اختصاص شعبه ویژه محکومان دیه تصادفات در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری کردستان با اشاره به جمعیت گسترده زندانیان دیه در استان، از اختصاص شعبه ویژه‌ای در دادگاه تجدیدنظر برای کاهش زمان دادرسی در این خصوص خبر داد.

اختصاص شعبه ویژه محکومان دیه تصادفات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی در جلسه بررسی روند عملکرد بیمه‌های استان در حوزه درمان و تصادفات در سنندج، اظهار کرد: سیاست اصلی دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری و حبس‌زدایی در زندان‌ها است و در این راستا به قضات دستور داده‌ایم تا کمتر از مجازات حبس استفاده کنند.

وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از زندانیان و محکومان قضایی استان را محکومان دیه تصادفات تشکیل داده و امیدواریم با اجرای قانون بیمه اجباری شاهد کاهش محکومین جرایم غیرعمد و تصادفات در استان باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: به منظور تسهیل در کار شرکت‌های بیمه‌گر و حمایت از محکومان دیه تصادفات در دادگاه تجدید‌نظر استان شعبه ویژه‌‌‌‌‌‌ای برای بررسی پرونده‌های مربوط به دیه تصادفات فعال شده و در زمینه ابلاغ احکام در سریع‌ترین زمان ممکن به شرکت‌های بیمه‌گر تلاش می‌کند.

گروسی افزود: اگر بیمه‌ها فعال‌تر شوند خدمت شایان توجهی به مردم استان و دستگاه قضایی شده و بسیاری از مشکلات و معضلات افراد زندانی و خانواده‌های آنان به دلیل جرایم غیرعمد و تصادفات کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: حق بیمه به عنوان حقوقی مهم در نظام قضایی دنیا مطرح بوده و در جمهوری اسلامی ایران نیز این مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گروسی اظهار کرد: هدف از بیمه جبران خسارت است و نباید هیچ کار ریسک‌پذیری بدون در نظر گرفتن بیمه‌ها در جامعه اجرایی شود.

رئیس‌کل دادگستری کردستان در پایان خواستار فرهنگ‌سازی و گسترش خدمات بیمه‌ای در استان شد و از شرکت‌های بیمه‌گر خواست که در این مسیر نیز از توانمندی بالای رسانه‌های استان بهره‌ گیرند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول