اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بسته شدن پرونده راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اردبیل

اولین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل معرفی شد

خبرگزاری فارس: بعد از گذشت یک سال از ادغام وزارت راه و مسکن علی حیدری به عنوان اولین مدیرکل راه و شهرسازی و قائم مقام وزیر با حضور مسئولان کشوری و استانی معرفی شد.

اولین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که ظهر امروز در سالن ورزشی شهید پناهی راه و ترابری استان اردبیل برگزار شد مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: این مجموعه در سه بخش به وظایف خود عمل می‌کند که اولین وظیفه تامین راه، ساخت، توسعه، تجهیز و نگهداری آن است.

علی حیدری خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهمی که تعهد شده است با تاکید وزیر راه و شهرسازی باید به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود تا اهالی استان اردبیل بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی پروژه فیروز‌آباد به طول 80 کیلومتر، چهار خطه کردن نیر – سراب و آغ‌چای را به همراه پروژه چهار خطه کردن سه راه صحرا – مشگین‌شهر از پروژه‌های مهم و اساسی راه و شهرسازی در استان اردبیل اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد تعهد راه روستایی و عمل به آنها یادآور شد: در روستاهای بالای 50 خانوار امسال تعهد شده است تا 500 کیلومتر آسفالت صورت گیرد که تلاش خواهیم کرد تا اتمام امسال این کار به سرانجام برسد.

حیدری بیان داشت:‌ در کنار این امر پیگیری راه‌آهن اردبیل و اتصال آن به شبکه سراسری را از عمده تعهدات و خواست مسئولان کشوری، استانی وعمومی مردم توصیف کرد و افزود: ‌این پروژه باید تا پایان دولت دهم تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی از اختصاص بودجه مناسب برای این پروژه خبر داد و گفت:‌ غیرت آذری می‌خواهد تا اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل راه‌آهن اردبیل را جذب کرده و برای تکمیل راه‌آهن اردبیل به کار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل محور دوم کارها را توسعه متوازن شهرها توصیف کرد و ادامه داد: در این زمینه با همکاری شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه و تکمیل طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها در دستور کار قرار گرفته و ما نیازمند مشارکت دستگاه‌های دیگر در عملیاتی کردن این پروژه‌ها هستیم.

حیدری تعیین تکلیف کاربری‌های عمومی در شهرها  و برگزاری جلسات تخصصی کمیسیون‌های ذیربط را در این زمینه ضروری توصیف کرد و یادآور شد: باید نسبت به ساماندهی و باید نسبت به ساماندهی مناطق حاشیه شهرها اقدام کنیم تا در یک فضای مناسب ساخت و سازهای شیک و مقاوم اتفاق بیفتد.

11 هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل محور سوم کار راه و شهرسازی را مربوط به حوزه مسکن اعلام کرد و ابراز داشت: ‌با همکاری نظام مهندسی وظیفه سنگینی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز‌ها، ایمن‌سازی ساختمان، رعایت اصول فنی، دقت در نظارت و به کارگیری روش‌های جدید در ساخت و ساز و مصالح نوین برعهده داریم که امیدواریم موفق به اجرای آنها شویم.

حیدری ساخت واحدهای مسکونی مقاوم را یکی از خواسته‌های به حق مردم توصیف کرد و افزود: ‌تعهد استان در بخش مسکن مهر 44 هزار واحد است که 11 هزار واحد آن آماده افتتاح است و مابقی نیز به تدریج تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: افتتاح به منزله آماده بودن پروژه‌ها و ایجاد امکان سکونت در آنهاست وگرنه افتتاحی که چند ماه بعد از تکمیل پروژه ساکنان و متقاضیان در آن سکنی بگزینند مورد قبول و خواست ما نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد ادغام وزارت راه و مسکن و شهرسازی و شکل‌گیری یک مجموعه متشکل در این زمینه بیان داشت:‌ در اولین فرصت تلاش خواهیم کرد تا نیروها و امکانات دو مجموعه را همسو در اهداف تعیین شده کنیم تا در یک توانمندی منحصر به فرد بتوانیم کارها را به پیش ببریم.

حیدری دلسوزی ویژه وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان اردبیل را یادآور شد و گفت:‌ ما در کنار توجه و عملی کردن مصوبات سفر تعهدات سفر وزیر راه و شهر‌سازی را نیز پیگیری می‌کنیم و معتقدیم انتخاب شش طرح مهر ماندگار در حوزه اختیارات اداره کل راه و شهرسازی یک فرصت خوبی است تا اعتبار این پروژه‌ها را از محل طرح مهر ماندگار که نامحدود و نقد است دریافت کنیم.

وی در پایان سخنان خود محدودیت فصل‌کاری را نیز خاطرنشان کرد و اظهار داشت: هر چند برخی‌ها منتظر هستند تا ما موفق نشویم ولی ضرورت دارد همه دست به دست هم دهیم تا کارها و پروژه‌های بر زمین مانده به سرعت عملیاتی شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول