به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا محفوظی عصر امروز در مراسم معارفه اولین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی این لایحه را تقدیم دولت کرده است تا بعد از جمعبندی نهایی نظرات و پیشنهادات برای تصویب نهایی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود تا بعد از بحث و بررسی در کمیسیونهای تخصصی یک نظامنامه جامع و متشکل ابلاغ شود.
وی در ادامه تصریح کرد: هدف اصلی از تهیه و تدوین این لایحه رفع برخی از نواقص و وظایف متروکه و نامناسب در حوزه راه و شهرسازی است تا با متناسبسازی وظایف و اختیارات و روزآمد و کارآمد کردن آن بستر کار و تلاش بیشتر فراهم شود.
محفوظی با قدردانی از تلاش مدیران راه و ترابری و مسکن و شهرسازی استان اردبیل در انجام مطلوب وظایف و اختیارات در سالهای گذشته خاطر نشان کرد: ما در این دو مجموعه دو مدیر توانمند، با اخلاص و پرتلاش را داشتیم که با پشتیبانی مسئولان استانی کارها را به پیش برده و آنها را به سرانجام رساندند.
این مسئول توفیق یک مدیر توانمند را در گرو حمایت و پشتیبانی مجموعههای استانی و کشوری توصیف کرد و افزود: تنها با تکیه بر علم، مدیریت و مهارت و تجربه نمیتوان در این حوزه موفق بود بلکه در کنار همه اینها حمایت و پشتیبانی معنوی و مادی مدیران ارشد نیاز است.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: کاهش تصادفات در استان اردبیل نشان از موفقیت مدیران و دستاندرکاران حوزه راه و ترابری است که با ادغام دو مجموعه وظایف و اختیارات بسیار گسترده و سنگینتر میباشد.
به گزارش فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی پیچیدگی بخش مسکن و شهرسازی را از راه و ترابری نیز سنگینتر و سهمناکتر توصیف کرد و ادامه داد: آن چه که در حوزه مدیریتی راه و شهرسازی مورد تاکید وزیر و مسئولان کشوری است بحث سلامت در کارهای اداری، پاک دستی و پاک دامنی است.
محفوظی به سابقه بسیار درخشان علی حیدری به عنوان اولین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: مأموریتها و وظایف این اداره کل مشخص است و ما انتظار داریم در کمتر از 10 روز ادغام با بهرهگیری از ظرفیت نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات و تشکیل هفت مدیریت در زیرمجموعه این اداره کل انجام شود و ابلاغهای مورد نظر نیز در این زمینه صادر شود.
وی یادآور شد: اگر قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه میداد ما در ساختار جدید برای مدیران استانی خود در حد یک مدیریت مستقل هفت مجموعه را تدارک دیده بودیم اما با تنگناهایی که در قانون خدمات کشوری وجود دارد ما به هفت مدیریت زیرمجموعه استانها قناعت کرده و خواستار تشکیل آنها در روزهای اول شکلگیری اداره کل راه و شهرسازی استانها هستیم.
محفوظی در ادامه گفت: در بحث مسکن مهر با تمام ابعاد کارها به سرعت پیش میرود تا با تولید مسکن مورد نیاز دغدغهها و مشکلات متعدد اجتماعی و خانوادهها به حداقل رسیده و برخی از کاستیها نیز جبران شود.
معاون تلفیق برنامه و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود افزود: هر چند در ادغام صورت گرفته با برخی از ضعفها و نواقص نیز روبهرو هستیم اما امیدواریم به تدریج و با گذر زمان نواقص موجود برطرف شده و یک مجموعه قوی راه و شهرسازی را با دامنه مأموریت و مسئولیت شاهد باشیم که در این زمینه مدیران استانی باید کمر همت ببندند تا در یک سال باقیمانده از دولت دهم بسیاری از پروژههای نیمهتمام به سرانجام برسد.
انتهای پیام/ی10/پ3003