اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای مسکن و حمل و نقل خراسان‌شمالی انجام شد

دستورات ویژه وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی که به خراسان‌شمالی سفر کرده است، برای تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین طرح‌های راه‌سازی دستورات ویژه‌ای صادر کرد.

دستورات ویژه وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی نیکزاد بعد از ظهر امروز در نشست شورای مسکن و حمل و نقل خراسان‌شمالی ضمن مرور مصوبات دور قبل این بخش‌ها اظهار کرد:‌ این وزارتخانه اهمیت ویژه‌ای را برای تسریع و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در استان‌های در حال توسعه مثل خراسان‌شمالی دارد.

وی با تاکید بر اینکه با همراهی و مشارکت اعضای شورای مسکن و حمل و نقل می‌توان پروژه‌های دولت در این بخش‌ها را پیش برد،‌ بر تعامل و مشارکت هر چه بیشتر برای پیشبرد این طرح‌ها در خراسان‌شمالی تاکید کرد.

* برقراری دو پرواز هما به بجنورد

وزیر راه و شهرسازی همچنین نسبت به برقراری دو پرواز هما به فرودگاه بجنورد قول مساعد داد.

وی از شرکت فرودگاه‌ها خواست تا پیگیری‌های لازم را به منظور برقراری این پروازها در آینده نزدیک به فرودگاه بجنورد داشته باشد.

نیکزاد همچنین با تاکید بر اینکه ترمینال و محوطه آن باید تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد، گفت: همچنین به سازمان ملی زمین، 10 روز فرصت برای تهاتر 17 هکتار زمین در اجرای طرح توسعه فرودگاه بجنورد و صدور مجوزهای قانونی را صادر کند.

هم‌اکنون طرح‌های توسعه فرودگاه بجنورد در قالب بین‌المللی‌شدن این فرودگاه در حال اجرا بوده که مهم‌ترین آن گسترش باند فرودگاه و تملک 60 هکتار زمین در حال اجرا بوده که بر اساس اعلام مسئولان تا قبل از دولت دهم به اتمام می‌رسد.

به گزارش فارس، در این نشست وزیر راه و شهرسازی پنج میلیارد ریال برای بافت فرسوده، 10 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان آشخانه، 600 مورد تسهیلات برای بافت فرسوده، 10 میلیارد ریال برای محور دو بانده به گلستان شهر بجنورد، پنج میلیارد تومان برای راه روستایی، 11 میلیارد تومان از محل جدول 10 برای راه روستایی و همچنین 9 میلیارد تومان تا آخر سال برای توسعه راه‌های روستایی خراسان‌شمالی اختصاص داد.

نیکزاد همچنین دو میلیارد تومان برای باند دوم بزرگراه بجنورد به اسفراین و همچنین دو میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های خراسان‌شمالی اختصاص داد.

* پیشنهاد ساخت دومین فرودگاه خراسان‌شمالی در شیروان

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ساخت دومین فرودگاه خراسان‌شمالی در شیروان را پیشنهاد کرد.

عبدالرضا عزیزی گفت: در این راستا 500 هکتار زمین از سوی شورای شهر و شهرداری برای احداث این فرودگاه اهدا می‌شود.

وی اظهار کرد: تمام آماده‌سازی‌های زمین نیز توسط شهرداری شیروان برای ساخت این فرودگاه در صورت توافق انجام می‌شود.

* اجرای باند دوم بزرگراه بجنورد به اسفراین ضرورت دارد

استاندار خراسان‌شمالی هم در این نشست اجرای باند دوم بزرگراه بجنورد به اسفراین را ضروری عنوان کرد و گفت: این طرح از مصوبات سفر دولت به خراسان‌شمالی است.

ابوطالب شفقت با بیان اینکه این محور از محورهای پرتردد خراسان‌شمالی است، خواستار اختصاص اعتبارات به منظور اجرایی‌شدن این طرح شد.

وی همچنین خواستار اجرای راه آهن اسفراین – بجنورد شد و گفت: مرکز استان فاقد هرگونه ارتباط ریلی بوده از این رو اجرای این پروژه می‌تواند مرکز خراسان‌شمالی را به راه آهن سراسری متصل کند.

به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از راه‌های روستایی، فرودگاه بجنورد و شرکت در نشست شورای مسکن و حمل و نقل به خراسان‌شمالی سفر کرده بود.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول