اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

تغییر استاندار خراسان جنوبی در شرایط فعلی به نفع کیست؟

خبرگزاری فارس: یک هفته‌ای است شایعه تغییر استانداران در کشور با تغییر در تعدادی از استان‌ها عملی شده اما سؤال مهمی که وجود دارد این است که آیا تغییر استاندار در سال پایانی عمر دولت به نفع مردم است یا خیر.

تغییر استاندار خراسان جنوبی در شرایط فعلی به نفع کیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قطعا برای هر مسئولی مخالفان و موافقانی وجود دارد و قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی که جایگزین سید صولت مرتضوی معاون فعلی وزیر کشور شد مستثنی از این قاعده نیست.

شایعات تغییر استاندار خراسان جنوبی یک سال است مطرح بوده اما این روزها که تغییرات در کشور جدی شده پیش‌بینی می‌شود این بار شایعه رفتن قهرمان رشید که حسین ابراهیمی رئیس مجمع نمایندگان استان در زمان معارفه او گفته بود استاندار جدید هم قهرمان است هم رشید شکل جدی به خود بگیرد.

جدای از اینکه تغییر و تحول خوب است و امری طبیعی به شمار می‌‌آید اما سؤال و ابهام اساسی تغییر استاندار در سال پایانی عمر دولت دهم است.

مسئله تغییر استاندار در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم چیزی است که نگرانی بسیاری از دلسوزان استان را به همراه داشته است. حتی آنانی که انتقادات جدی به قهرمان رشید دارند معتقد هستند در شرایط فعلی تغییر به مصلحت استان نیست.

حتی مردم شهرها به ویژه مرکز استان هم به این موضوع اعتراف دارند و معتقدند آمدن فردی جدید نمی‌تواند به استان در سال پایانی عمر دولت کمک کند.

با توجه به فرصتی که تا پایان دولت باقی مانده و مدتی که از مسئولیت استاندار فعلی می‌گذرد آنان معتقدند شناخت قهرمان رشید نسبت به وضعیت مختلف استان بیشتر شده و تغییر استاندار به نفع مردم این استان نیست.

مسئله دیگری که باید در این شرایط به آن توجه داشت برخی از پروژه‌‌های سفرهای هیئت دولت بوده که هنوز محقق نشده و انتظار می‌رود با ادامه فعالیت استاندار فعلی که همواره شعارش پیگیری مصوبات است این موارد محقق شود.

البته مهم‌ترین موضوع در شرایط فعلی که مقدم بر تغییر استاندار است همکاری، همدلی و تعامل مدیران و نمایندگان مجلس با استاندار خراسان جنوبی است.

البته مردم استان معتقدند اگر قرار است تغییری انجام گیرد این تغییر باید تبدیل به احسن شود و فرد جانشین کامل‌تر و جامع‌ترباشد و اگر قرار است فردی ضعیف‌تر و یا برابر انتخاب شود ضررهایش بیشتر است.

در استان دو گروه موافق و مخالف تغییر استاندار داریم. حتی اغلب مخالفین معتقدند در سال پایانی دولت تغییرات فایده‌ای ندارد. برخی هم اصرار به تغییر البته با توجیه اینکه قهرمان رشید عملکرد قابل قبولی نداشته دارند که سؤال اساسی از افراد این است که مگر فردی که به جای رشید بیاید را می‌شناسند و آیا فرد مورد نظر به لحاظ دانش و اطلاعات و نفوذ، ارتباطات، وقت گذاشتن و مردمی بودن از قهرمان رشید بهتر است یا خیر.

از سویی دیگر باید سؤال شود آیا تمام ضعف‌ها و کم‌کاری‌ها متوجه استاندار است و یا اینکه در وزارتخانه و مدیران کل هم مشکل داریم و آیا مدیران عامل همه واقعا مطلوب هستند.

البته این بدین معنا نیست که استاندار قابل نقد نیست، ولی اما آنچه در شرایط فعلی به نگاه اغلب صاحبنظران گزینه برتر است حفظ وضعیت فعلی و یا آوردن گزینه‌ای بهتر و کامل‌تر آشنا به مسائل استان است.

----

یادداشت از احسان مداح

----

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول