اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

معنویت از شاخه‌های محوری موسیقی خراسان جنوبی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: معنویت و تلاش برای زندگی بهتر و متعالی از شاخه‌های بارز و محوری موسیقی خراسان جنوبی است.

معنویت از شاخه‌های محوری موسیقی خراسان جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در شب فرهنگی استان خراسان جنوبی در محل سازمان علمی فرهنگی یونسکو به برخی از جلوه‌های فرهنگی، علمی، تاریخی و تمدنی استان خراسان جنوبی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: فرهنگ و تمدن درخشان ایرانی که ریشه در باورهای ناب دینی دارد، با پیشینه تاریخی بلندآوازه خود جزو غنی‌ترین فرهنگ‌ها و تمدن‌های جهان به شمار می‌آید.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: علم و فرهنگ برجسته و درخشان این خطه در متن تاریخ و تمدن کشورمان حاصل خرده فرهنگ‌های اصیل و سنت‌های رایج معتبری است که از دیرباز تاکنون از نیاکان این سرزمین به یادگار مانده است و ریشه‌های عمیق توحیدی و الهی دارد.

رشید افزود: هنرهای ورزش باستانی که امروز تجلی ارزش‌های انسانی است، تکیه بر نگرش‌ها و ارزش‌های والایی دارد که منطبق با فطرت انسان‌ها است و رادمردی و آزادمنشی از جمله ارزش‌ها و صفاتی هستند که در این ورزش اصیل ایرانی از گذشته به یادگار مانده‌ و در آئین این سرزمین ریشه دوانده است.

وی ادامه داد: در فرهنگ اصیل اسلامی ایران‌زمین، استفاده از لذت‌های زندگی که منطبق با فطرت پاک انسانی و آیین مقدس یگانه‌پرستی باشد مورد توصیه و سفارش قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: انسان‌دوستی، معرفت و معنویت، کوشش و تلاش برای زندگی بهتر و متعالی که منطبق بر فطرت پاک انسانی بوده از شاخه‌های بارز و محوری موسیقی خراسان جنوبی است.

رشید گفت: حرکات موزون محلی، ‌گندم‌درو و چوب‌بازی که به صورت جمعی، میدانی و قدم‌زنی اجرا می‌شود گوشه‌ای از هنرهای ماندگار و مردمی این استان است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول