اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

هزینه 5/2 میلیاردی سفر مسئولان خراسان جنوبی به یونسکو

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی با تکذیب شایعه هزینه‌های میلیاردی سفر مسئولان استان به یونسکو گفت: هزینه کل سفر مسئولان و تیم اعزامی به یونسکو نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال شده است.

هزینه 5/2 میلیاردی سفر مسئولان خراسان جنوبی به یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح دستاوردهای سفر به یونسکو برگزار شد به بیان توضیحاتی در مورد چگونگی برگزاری هفته فرهنگی‌ جمهوری اسلامی در یونسکو پرداخت.

وی ادامه داد: آیین نکوداشت عبدالعلی بیرجندی در خراسان جنوبی برگزار و مقرر شد که این آیین در سطح جهانی برگزار شود که با رایزنی‌هایی موفق به برپایی آن در یونسکو شدیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سی و ششمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو مصوب شد تا در سال‌های 2010 و 2013 از چهار شخصیت و اثر ایرانی به صورت جهانی تجلیل شود، افزود: در این کنفرانس برگزاری پانصدمین سالگرد علامه بیرجندی در یونسکو نیز تصویب شد.

رشید با بیان اینکه مقدمات برگزاری این آیین در استان و خارج استان آماده شد، گفت: تشکیل کمیته علمی به ریاست دانشگاه بیرجند، کمیته پشتیبانی و اجرایی به ریاست مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برپایی نمایشگاه توسط فرماندار بیرجند، رئیس بنیاد نخبگان استان و مدیر‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان صورت گرفت.

* کمک‌ مسئولان برای برگزاری آیین نکوداشت عبدالعلی بیرجندی

وی با اشاره به اینکه مسئولان امر در برگزاری این آیین تلاش زیادی کردند، تصریح کرد: مذاکرات زیادی در مورد این آیین با مسئولان کشوری انجام شد که کمک‌های خوبی از میراث فرهنگی و گردشگری کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد نخبگان کشور صورت گرفت.

استاندار خراسان جنوبی افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی خراسان جنوبی را نخستین برنامه سفر یونسکو دانست و گفت: نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی خراسان جنوبی در روز نخست حضور در فرانسه در محلی که تدارک دیده شده بود با استقبال بی‌نظیر مردم و محققان کشورهای مختلف افتتاح شد.

رشید نشست علمی و آیین نکوداشت علامه عبدالعلی بیرجندی را دومین برنامه سفر دانست و تصریح کرد: این آیین با ارائه مقاله‌هایی از طرف استادان دانشگاه بیرجند که همراه تیم اعزامی بودند و برخی از مقاله‌های محققان کشورهای مختلف برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه پنج نفر از اساتید دانشگاه بیرجند شرکت داشته‌اند و محققانی از کشورهای تونس، پاکستان، مالزی و سنگال شرکت کردند.

استاندار خراسان جنوبی از رونمایی فرش نماد صلح که با 30 رنگ متفاوت بافته شده بود، خبر داد و گفت: در حاشیه آیین نکوداشت عبدالعلی بیرجندی فرش نماد صلح که با هنرمندی هنرمندان خراسان جنوبی بافته شده بود رونمایی شد که استقبال بی‌نظیری از آن شد.

رشید با بیان اینکه ایران تحت فشارهای بین‌المللی نظام سلطه داخل و خارج قرار دارد، افزود: دشمنان به دنبال ترسیم تصویر خشن از ایران در افکار عمومی هستند و ایران با استفاده از این همایش‌ها و جشنواره‌ها توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های اجرا شده در هفته فرهنگی در یونسکو در راستای توسعه و تبیین ارزش‌های اسلامی بوده و به توسعه صلح و ارتقای شاخص‌های فرهنگی کمک کرد.

*ایران اسلامی مرعوب سیاست‌های غرب نمی‌شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازتاب این برنامه‌ها منافع زیادی برای ایران اسلامی و به ویژِه خراسان جنوبی دارد، گفت: ایران اسلامی مرعوب سیاست‌های غرب نمی‌شود و اینکه فکر کنیم سازمان‌های بین‌المللی حلال مشکلات ایران هستند، درست نیست.

رشید تصریح کرد: ایران اسلامی با اندیشه‌های نابی که دارد، برنامه‌های فرهنگی را دنبال می کند، چرا که بیداری اسلامی محصول طبیعی همین اندیشه‌های ناب است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌های پیش آمده کمال استفاده را ببریم، افزود: مردم و مسئولان باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و به جهانیان بفهمانند که جمهوری اسلامی الگوی منطق، استدلال، انسان‌دوستی، نوع‌دوستی و سازندگی است.

استاندار خراسان جنوبی به ارزش‌های توحیدی و انسانی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: ضرورت پرداختن به این مباحث بسیار روشن است.

*استقبال یک‌هزار نفری شخصیت‌ها از شب فرهنگی در یونسکو

رشید به برگزاری شب فرهنگی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این سفر اشاره کرد و افزود: در این برنامه حدود یک‌هزار نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی شرکت داشته که دو برنامه اجرای ورزش باستانی و موسیقی محلی و سنتی خراسان جنوبی در آن انجام گرفت و با استقبال حاضران مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر مسئولان امر و تیم اعزامی صرفه‌جویی زیادی را انجام داده‌اند، گفت: هزینه کل سفر نزدیک به 250 میلیون تومان شده است و برخی درصدد ایجاد اختلاف هستند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مسئولان امر و استانداری به حواشی و صحبت‌های برخی از دشمنان توجه نمی‌کنند و به وظایف و کار خود به نحو احسن جامعه عمل می‌پوشانند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول