اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ویژه وزیر ارشاد:

معلوم نیست متصدی امر بیمه هنرمندان چه کسی است / ضوابط صندوق حمایت شفاف‌سازی شود

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور استان‌ها با اعلام اینکه معلوم نیست متصدی امر بیمه هنرمندان چه کسی است، گفت: ضوابط صندوق حمایت بدون شفاف‌سازی بوده و برای هنرمندان مشخص نیست.

معلوم نیست متصدی امر بیمه هنرمندان چه کسی است / ضوابط صندوق حمایت شفاف‌سازی شود
رضا محمدی نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور استان‌ها در حاشیه سفر به مازندران و شهرستان آمل در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در این شهرستان در مورد موضوع‌های مختلفی مانند چگونگی ارزشیابی هنرمندان، بررسی وضعیت صندوق حمایت، رسیدگی به بیمه هنرمندان و چگونگی مستمری، وضعیت فرهنگی جامعه و ملاقات از هنرمندان استان‌های مختلف به صحبت پرداخت.
 محمدی با اعلام اینکه هنرمندان حق بزرگی به گردن مردم و مسئولان دارند، گفت: آنها روزهای زیادی در میدان‌های مختلف هنری و فرهنگی با شرکت در مناسبت‌های مختلف هنرنمایی کرده و با خوشی و ناخوشی مردم همراه بودند پس باید به آنها بیشتر توجه شود.
 
* واقعا معلوم نیست متصدی امر بیمه هنرمندان چه کسی است
وی صحبت خود را با مهم‌ترین مسئله معیشتی هنرمندان آغاز کرد و در مورد بیمه بیان داشت: بیمه هنرمندان یکی از مهم‌ترین مشکل عمده این قشر پرتلاش است که واقعا معلوم نیست متصدی این امر چه کسی است و در این بخش چه اقداماتی انجام شده است همچنین یک مسافت‌ها و روال اداری طولانی در این بین طی می‌شود که لزومی به آن نیست. 
  
* بیمه هنرمندان باید در استان‌ها پیگیری شود
محمدی با ارایه راهکاری برای بیمه هنرمندان افزود: بیمه هنرمندان باید در استان‌ها پیگیری شود و مسئولان استانی به این امر بپردازند تا کار آن به پایتخت کشور کشیده نشده و مسافت‌های زیاد، خطرات مختلف جاده‌ای و روال اداری سخت برای هنرمندان ایجاد نشود.
نماینده ویژه معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توصیه‌ای به مسئولان یادآور شد: وزارت ارشاد یک عضو از این خانواده است البته در این امر استانداران استان‌های کشور، فرمانداران شهرها و مسئولان سازمان بیمه تامین اجتماعی موظفند به هنرمندان احترام خاصی بگذارند زیرا جامعه‌ای زنده و پویا است که هنرمندان آن زنده و پویا باشند. 
  
* بیمه مشکل عمده خبرنگاران است
محمدی خاطرنشان کرد: بیمه مشکل عمده خبرنگاران است و هنوز متوجه نشدم به کجا رسیده است.
وی با اشاره به ارزشیابی فعالیت هنرمندان تصریح کرد: باید ارزشیابی هنرمندان به استان‌ها واگذار شود و اگر قرار است شخصیت‌ها و اساتید صاحب‌نام هنری قضاوتی بر آثار عکاسان، فیلمبرداران، نویسندگان، خبرنگاران، هنرمندان تئاتر و خوشنویسی داشته باشند به استان مربوطه سفر کرده تا این امر تسریع یابد.
 
* ارزشیابی هنرمندان به استان‌ها واگذار شده و معادل‌سازی شود
محمدی با تاکید اینکه باید ارزشیابی هنرمندان معادل‌سازی شود، گفت: باید درجات خاصی به فعالیت و کار هنرمندان لحاظ شود و بر اساس درجه هنری سه معادل لیسانس، درجه دوم معادل فوق لیسانس و درجه یک معادل دکترا لحاظ شود.
وی تصریح کرد: امروز بخشی از هنرمندان مشغول کار دولتی هستند، در مرحله بازنشستگی قرار دارند و در کنار آن 30 تا 40 سال کار هنری انجام دادند باید جایگاه‌شان حفظ شود.
نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور استان‌ها ابراز داشت: ما این پیشنهاد را به معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دهیم تا با انتقال به مقام عالی وزارت اقدامات لازم صورت گیرد.
محمدی با اعلام اینکه کار ارزشیابی هنرمندان باید در استان‌ها انجام گیرد تا آنها گرفتار روال اداری نشوند، گفت: فعالیت هنرمندان ارتقای درجه فرهنگی کشور را شامل می‌شود. 
  
* هنرمندان برتر کشور با مستمری ناچیز در حال گذران زندگی هستند
وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه "موضوع مستمری‌بگیران فرهنگی به کجا کشیده است"، بیان داشت: بیشتر هنرمندان مستمری‌بگیر از وضع پرداخت و مبلغ ناچیز آن گله‌مند هستند، نباید در این بخش شاهد اشک هنرمندی باشیم زیرا این امر سزاوار نیست.
محمدی ابراز داشت: در این بخش پیگیری جدی داشته و برای رسیدگی به امور هنرمندان به استان‌ها سفر داریم.
وی با اعلام اینکه هنرمندان برتر کشور نیز با دریافت مستمری ناچیز و وضعیت نامناسب در حال گذران زندگی هستند، عنوان کرد: باید در این مورد مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای کار آمده تا خبرهای خوبی را برای هنرمندان داشته باشیم. 
  
* ضوابط صندوق حمایت بدون شفاف‌سازی برای هنرمندان مشخص نیست
نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور استان‌ها با اشاره به وضعیت صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان خاطرنشان کرد: ضوابط این صندوق برای هنرمندان شفاف‌سازی نشده، مشخص نیست و هنرمند نمی‌داند که چگونه باید از این صندوق بهره برده بنابراین باید در این زمینه راهکار بدهیم تا به هنرمندان نیازمند و تحت درمان توجه ویژه‌ای شود. 
  
* برای ملاقات هنرمندان به هفت استان کشور سفر داشتم
وی با اشاره به سفرهای استانی و ملاقات از هنرمندان برتر شهرهای کشور بیان داشت: تاکنون به هفت استان کشور سفر کردم و از نزدیک در دیدارهای چهره به چهره و مستقیم با بیش از 700 هنرمند ملاقات داشتم.
محمدی با اعلام اینکه در مازندران نیز بازدید از 40 هنرمند در دستور کار ما قرار داشت، ادامه داد: در این بین از 40 حامی فرهنگ و هنر نظیر فرمانداران، شهرداران و ائمه جمعه شهرها بازدید داشتیم.  
وی با بیان اینکه در سفرهای استانی خود حامل پیام وزیر و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم، تصریح کرد: در مقابل پیام هنرمندان را برای بررسی، رفع و پیگیری به مسئولان ارشد فرهنگی و هنری کشور انتقال می‌دهیم. 
   
* فرهنگ کشورمان ایران بسیار غنی و بنیه‌دار است
محمدی در سئوال خبرنگار فارس که در از پرسیده بود "کشتی متلاطم فرهنگی کشور چه زمانی به ساحل مقصود می‌رسد؟"، اذعان داشت: فرهنگ گستردگی وسیعی در کشور دارد برای مثال اگر در روز بارانی اتومبیلی باعث اذیت ما شود می‌گوییم چه فرد بی‌فرهنگی است که این امر در انواع ناملایمت‌های جامعه صدق می‌کند.
وی اضافه کرد: فرهنگ کشورمان ایران بسیار غنی و بنیه‌دار است و از جایی یا کشوری کپی‌برداری نشده است، باید فرهنگ ما مهندسی فرهنگی شود تا خوب ظاهر شدن بر روی صحنه، نقش‌آفرینی مطلوب و اثرگذار و خوب زندگی کردن آموخته شود. 
  
* مهندسی فرهنگی نیاز اساسی فرهنگ کشورمان است
محمدی با اشاره به اینکه در زمان قدیم کسبه و تجار درس مکاسب می‌خوانند تا در رشته خود حرفه‌ای عمل کنند، خاطرنشان کرد: این امر در هنر به چشم نمی‌آید ولی امیدواریم در چارچوب فرهنگ اصیل اسلامی رفتار صحیح هنرمندی در بین هنرمندان ترویج شود. 
=================
گفت‌وگو از قربانعلی مسافر
=============
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول