اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قم:

دولت خط‌مشی فروش و تولید به هنرمندان بدهد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: دولت باید خط‌مشی فروش و تولید را در اختیار هنرمندان قرار دهد.

دولت خط‌مشی فروش و تولید به هنرمندان بدهد

 مهدی نصراصفهانی امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: هنرمندان صنایع‌دستی بضاعت مالی کافی برای ایجاد جایگاه فروش را ندارند و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در گستره بین‌المللی کمک بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

وی ضمن تقدیر از میراث فرهنگی آذربایجان‌‌شرقی در خصوص برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: هنرمندان هر استان انتقال‌دهندگان فرهنگ آن استان هستند و حضور آن‌ها در یک نمایشگاه کنار همدیگر زمینه تبادل فرهنگی را مهیا می‌‌کند.

این مسئول گفت: هنرمندان باید با تعامل با هنرمندان سایر استان‌ها از تجربیات، استعدادها و خلاقیت‌های همدیگر بهره گرفته و چه بسا روش‌های توسعه بازار را نیز از همدیگر فرا بگیرند.

نصر اصفهانی تاکید کرد: دولت باید خط‌مشی فروش و تولید را در اختیار هنرمندان قرار دهد و هنرمندان صنایع‌دستی مسئولان دولتی را امین خود بدانند.

وی ادامه داد: کارهای چوب از جمله منبت، خرمهره، سفال، سرامیک، فرش و زیور‌آلات سنتی از جمله رایج‌ترین صنایع‌دستی قم است که گروه هنرمندان صنایع‌دستی سفال، چوب در بخش‌های منبت،‌ معرق و مشبک و زیورآلات سنتی و سنگ‌های قیمتی در نمایشگاه جاده  ابریشم مشارکت می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: هنرمندان این استان در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات، روش‌های ساخت آن‌ها را نیز به شکل کارگاه آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول