اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد.

اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی در جلسه استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به ضرورت تقویت بنیه مالی سازمان‌های مردم‌نهاد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های استان در سال جاری تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد است.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته به این بخش اشاره کرد و افزود: 20 میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

صلاحی با اشاره به مصوبه هیئت دولت گفت: طبق مصوبه هیئت دولت در تاریخ 26 اردیبهشت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی موظف است در سال جاری نسبت به اختصاص اعتبار یاد شده اقدام کند.

وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار سازمان‌های مردم‌نهاد، اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد سوق دادن جامعه به سمت ارزش‌های انسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به مسئله اعتیاد ادامه داد: پیش‌گیری از اعتیاد و کمک به معتادان برای رهایی از این معضل از جمله مواردی است که نمی‌توان تحقق آن را صرفاً از دستگاه‌های اجرایی انتظار داشت.

وی ادامه داد: هر چند انجام اقدامات پیش‌گیرانه در حوزه مواد مخدر وظیفه ذاتی برخی دستگاه‌ است اما این به معنای غفلت از نقش خطیر نهادهایی هم‌چون سازمان‌های مردم‌نهاد نیست.

وی حمایت مالی از مراکز نگه‌داری و بازپروری معتادان را ضروری دانست و تاکید کرد: تشویق جوانان برای استعمال مواد مخدر توطئه آشکار دشمنان کشور برای کند کردن روند دست‌یابی به پیشرفت‌هایی است که به مدد همت جوانان متخصص و خلاق ایرانی حاصل می‌شود.

صلاحی در ارتباط با تمرکز نگه‌داری و بازپروری معتادان تصریح کرد: بر این اساس مبلغ 5 میلیارد ریال برای آموزش و فعال‌سازی گروه‌های پیش‌گیری از اعتیاد و نیز راه‌اندازی مراکز نگه‌داری از معتادان از جمله مصوبات چهارمین دور سفرهای استانی هیئت دولت به خراسان‌رضوی است که باید در سال جاری محقق شود.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه خواستار افزایش همکاری و عمل به تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استان در راستای به حداقل رساندن میزان ابتلا به این آسیب اجتماعی شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول