اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

مسئولان ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را دست کم نگیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد ظرفیت‌های زیادی برای کارهای فرهنگی دارند و مسئولان باید این ظرفیت را جدی بگیرند.

مسئولان ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را دست کم نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالرحمان توفیقیان امروز در نشست با مسئولان دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با وجود تشکل‌های مردم نهاد می‌شود کارهای بزرگی انجام داد که برای این مهم کافی است مسئولان و متولیان، تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها را دست کم نگیرند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال برنامه‌های فرهنگی ادارات را گرفتیم و بر این اساس دقیقا معلوم است که هر اداره و دستگاه چه برنامه‌ای را در طول سال اجرا خواهد کرد.

وی از تشکیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این‌گونه نشست‌ها و جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی به صورت ادواری در شهرستان‌های هفت‌گانه این استان برگزار خواهد شد.

توفیقیان برگزاری کارگروه‌ فرهنگی در شهرستان‌ها را فرصتی برای تبادل نظر با افراد صاحب نظر و مسئولان شهرستانی و دریافت ایده‌های جدید دانست.

وی تاکید کرد: کارشناسان و مسئولان امور اجتماعی در فرمانداری‌ها نگاه صرفا اداری به موضوع تشکل‌های مردم نهاد نداشته باشند و با نگاه دینی و شرعی موضوع را ببینند.

* ضعف در اطلاع‌رسانی را می‌پذیرم

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اذعان به ضعف اطلاع‌رسانی در این حوزه بیان کرد: امور مردم و بخش غیردولتی در حوزه مهم فرهنگ و اجتماع به تشکیلات اداری ما مربوط است که ضعف در اطلاع‌رسانی و دادن اطلاعات لازم به مردم جای تاسف دارد.

وی تصریح کرد: در توزیع اعتبارات فرهنگی همواره تلاش کردم تا از دورترین روستاها کار را شروع کنیم و تا حد زیادی نیز این کارها را انجام دادیم.

توفیقیان توضیح داد: در این وضعیت نابسامان بیکاری و معیشتی مردم، استقبال از متقاضیان کارهای فرهنگی و اجتماعی از میان مردم می‌توان تا حدی جوانان پر انرژی و توانمند را در چنین امور مفیدی برای جامعه به کار گرفت.

وی تاکید کرد: ما باید مسیرها را برای جوانان و مراجعین و حتی با اطلاع‌رسانی در سطح عموم، تعیین کنیم و این را بدانیم که گاها با یک راهنمایی و حمایت از ایده یک جوان می‌توانیم زندگی یک شخص و یا یک خانواده را متحول کنیم.

* شبکه همسان‌سازی فعالیت‌ تشکل‌های مردم نهاد راه‌اندازی می‌شود

کارشناس مسئول دفتر امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست قابلیت‌های جوانان را در حوزه فرهنگی بالا دانست و گفت:‌ با بها دادن به تشکل‌های مردم نهاد می‌توانیم کارهای بزرگ و تاثیرگذاری را در حوزه فرهنگ انجام دهیم.

هادی فتاحیان از راه‌اندازی شبکه همسان‌سازی تشکل‌های مردم نهادی که در یک راستا فعالیت می‌کنند، خبر داد و بیان کرد: باید کارها در این حوزه بر اساس نظم و هدفمند باشند تا دسترسی به اهداف فرهنگی مورد نیاز در جامعه تسریع شود.

وی با بیان اینکه در بین تشکل‌های مردم نهاد افرادی هستند که کارهای مؤثری را در جامعه انجام می‌دهند، ادامه داد: به عنوان مثال یکی از تشکل‌های مردم نهاد در شهرستان گچساران در اقدامی ارزشمند 400 فرد معتاد مواد مخدر را بدون استفاده از دارو ترک داده که کاری بسیار تاثیرگذار و خدمت مهمی به بشر است.

فتاحیان اضافه کرد: مدیر این تشکل خود در دوره‌ای گرفتار مواد ویرانگر مخدر بود که با همت و اراده موفق به ترک مواد مخدر می‌شود و امروز نیز کمر همت بسته تا جوانان را از آلودگی به این خطر خانمان‌سوز نجات دهد.

کارشناس تشکل‌های مردم نهاد استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این به بعد هر تشکلی که در ظرف مدت شش ماه فعالیتی نداشته باشد پروانه فعالیت آن لغو خواهد شد.

به گزارش فارس در این نشست کارشناسان تشکل‌های مردم نهاد در فرمانداری‌های این استان به ارائه دیدگاه‌ها و مشکلات کاری در این حوزه پرداختند.

واگذاری کارهای فرهنگی هر شهرستان به تشکل‌های فعال در همان شهرستان، واگذاری بخشی از فعالیت‌های فرهنگی استانی به تشکل‌های شهرستانی، پرداخت یارانه سمن‌ها، تشویق تشکل‌های مردم نهاد فعال، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد به منظور جلوگیری از نفوذ سیاسیون به این تشکل‌ها و انحراف اهداف از فرهنگی به سیاسی و مسائلی از این دست از مهم‌ترین خواسته‌های این کارشناسان در این نشست بوده است.

در پایان این نشست، توفیقیان بعد از شنیدن خواسته‌های کارشناسان تشکل‌های مردم نهاد در فرمانداری‌ها از الزام دستگاه‌ها به ارائه گزارشی از کارهای فرهنگی انجام شده توسط سمن‌ها خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه ادارات و دستگاه‌ها موظف می‌شوند بخشی از امور فرهنگی خود را به تشکل‌های فعال در هر شهرستان واگذار کنند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول