اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد در زنجان

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد استان زنجان با حضور مسئولان در زنجان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد در زنجان در جمع خبرنگاران، سازمان‌های مردم نهاد را سازمان‌هایی اعلام کرد که با حضور داوطلبانه افراد تشکیل می‌شود.

موسی متوسلین با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد در اموری مانند حفظ محیط زیست، فعالیت‌های ورزشی و حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر جامعه فعالیت می‌کنند، افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد غیر سیاسی است.

وی بر غیر انتفاعی بودن فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در کشور تاکید کرد و گفت: قانون اداره این سازمان‌های به نحوی است که مسئولان این موسسات حق کسب درآمد از این فعالیت‌ها را ندارند و در آمد حاصل از این فعالیت‌ها باید در امور خیرخواهانه هزینه شود.

مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به مفید بودن فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در جامعه تصریح کرد: فعالیت انجمن خیران مدرسه ساز بود، که منجر به حل مشکل کمبود کلاس درس برای دانش‌آموزان شد به طوری که اکثر مدارس سه شیفته در حال حاضر به صورت تک شیفته اداره می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد استان زنجان با شرکت 17 سازمان برگزار شده است.

متوسلین در پاسخ به سئوالی درباره تعداد سازمان‌های مردم نهاد در استان زنجان که از ارگان‌های مختلف مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر 100 سازمان مردم نهاد فعال در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی سازمان‌های مردم نهاد نیز مجوز دریافت کرده‌اند ولی فعالیتی در جامعه ندارند، اضافه کرد: با فعال شدن هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد این سازمان‌های شناسایی و نسبت به لغو مجوز آنها اقدام می‌شود.

مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیازی به مراجعه حضوری افراد علاقمند به فعالیت‌های مردم نهاد وجود ندارد و افراد می‌توانند از طریق سامانه برای دریافت مجوز فعالیت‌های خیرخواهانه یا همان مردم نهاد اقدام کنند.

وی برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد را در راستای معرفی ظرفیت‌های سازمان‌های این چنینی برای جلب توجه عموم مردم اعلام کرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول