اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد و محقق علوم دینی:

ملت ایران با قدرت کمر تحریم و توطئه را می‌شکند

خبرگزاری فارس: استاد و محقق علوم دینی با اشاره به آغاز تحریم‌ها و فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران با قدرت کمر تحریم‌ها و توطئه‌های استکبار را می‌شکند.

ملت ایران با قدرت کمر تحریم و توطئه را می‌شکند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌ زهرا، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی در مراسم جشن بزرگ موعود که در رواق مطهر امامزاده مؤمنه خاتون (علیه السلام) بخش رامند برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: مسئله غیبت امام عصر (عج) در حقیقت اصلی کلمه به معنای سنتی از سنت‌های ارزشمند و معتبر الهی و در ادیان دیگر نیز این مسئله بسیار مورد اشاره و بیان قرار گرفته است.

این استاد و محقق علوم دینی با بیان اینکه امر غیبت در مفهوم کلی منحصر به دین مبین اسلام نبوده و پیش از طلوع این دین الهی نیز غیبت بزرگان و افراد صالح تکرار شده است، افزود: در بین پیامبران و انبیای خاصه الهی اولیائی مانند حضرت الیاس و همچنین حضرت خضر نیز دچار غیبت بوده‌اند.

وی با بیان روایاتی از مجاهدات و تلاش‌های ائمه اطهار در راستای اشاعه دین مبین اسلام بیان کرد: در روایات دینی و تاریخی شیعه آمده است، هنگامی که حضرت علی (ع) برای حضور در جنگ صفین به سوی صحنه نبرد حرکت کردند، مردی از صحابه جلوی ایشان را گرفته و تقاضای همراهی امیرالمؤمنین را در هنگام نبرد داشتند اما امام علی (ع) با متانت و ادب به آن صحابی که مسن نیز بود فرمودند "تو روزگاری می‌رسد که در رکاب حضرت منجی جنگیده و به شهادت راستین آن حضرت دست‌ می‌یابی."

ادیب یزدی با بیان اینکه دعاها و مناجات‌های مسلمانان و به ویژه شیعیان باید به طور خاص برای ظهور امام عصر (عج) باشد، عنوان کرد: امروز انسان‌ها به‌ شدت نیازمند و تشنه عدل و داد مهدوی هستند و تنها حضرت مهدی (عج) می‌توانند این عدالت را در سراسر جهان پیاده کنند.

این استاد و محقق علوم دینی با بیان اینکه مشکلاتی که در آخرالزمان گشوده می‌شود، بسیار عظیم و گسترده است، تصریح کرد: کاری که پیامبران و امامان دیگر نتواسنتد به اتمام برسانند با دستان مبارک امام عصر (عج) گشوده و مردم از رنج و فلاکت خارج شده و به سعادت می‌رسند.

ادیب یزدی با بیان اینکه در دوران ظهور امام عصر (عج) هیچ خانه کوچک و بزرگی در عالم باقی نمی‌ماند که شامل عدل و داد مهدوی نشود، عنوان کرد: منجی آخرالزمان در دوران ظهور با قدرت و اراده‌ای حیرت انگیز هسته‌ دین توحیدی رسول ‌الله را بر تک تک مردم عالم عرضه کرده و آنان را به اسلام و حقیقیت دین دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه‌ عده‌ای از افراد مستکبر و ستمگر در دوران ظهور آن حضرت در برابر عدل و داد ایشان ایستاده و قامت تعصب می‌بندند، افزود: امام عصر (عج) تمام ستمگران و طغیانگران عالم را در نبردی بزرگ خوار کرده و شکست می‌دهند.

این استاد و محقق علوم دینی با اشاره به مشکلات و رنج‌هایی که پیامبر اسلام در راه اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و تعالیم آن متحمل شده و زجر آن را کشیدند، عنوان کرد: ابوجهل در یکی از روز‌ها با وقاحت و بی‌شرمی تمام به خدمت رسول‌الله رسیده و خطاب به ایشان سئوالی بی‌شرمانه را می‌پرسند که حضرت با فروتنی به سؤال جاهلانه ابوجهل پاسخ داده و وی را رسوا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و به ویژه استکبار برای شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قد علم کرده و از تمام ظرفیت‌های خود برای ضربه زدن استفاده می‌کنند، بیان کرد: مردم ایران اسلامی نشان داداه‌اند که در برابر ناملایماتی که از سوی دشمنان و معاندان وارد می‌شود، استوار بوده و هیچ‌گاه احساس ضعف و یأس نمی‌کنند.

این استاد و محقق علوم دینی با اشاره به اینکه گرانی‌هایی که اخیرا در جامعه رواج یافته و موجب رنج بسیاری از مردم شده، از توطئه‌های سنگین و بزرگ استکبار و غرب است، بیان کرد: ملت ایران اسلامی با تبعیت از آرمان‌های امام راحل و لایت فقیه تمام این ناملایمات و دشمنی‌ها را تحمل کرده و کمر تحریم و توطئه‌چینی را می‌شکنند.

ادیب یزدی بیان کرد: حضرت بقیه‌الله هنگامی که در جهان پر از ظلم و فاسد ظهور می‌کنند، افرادی به مخالفت با ایشان برخاسته و در فضای بی‌منطقی به مبارزه می‌پردازند، اما امام عصر (عج) تمام آنها را نابود کرده و شکست می‌دهند.

وی با بیان اینکه مردم باید با توجه بیشتر به معنویات و لحظات عرفانی که برای هر فرد در طول اوقات مختلف شبانه روز پدید می‌آید، زندگی کنند، افزود: وظیفه آحاد مردم و به ویژه جوانان پاک جوامع اسلامی این است که با انجام اعمال و برنامه‌های دینی و اخلاقی‌ عرصه را برای تجلی خورشید الهی فراهم کرده و سبب عزت‌ و اقتدار دین مبین اسلام در سراسر جهان شوند.

این استاد و محقق علوم دینی ادامه داد: اگر شخصی فرزندش را گم کرده باشد و در پی او باشد قطعا در همه حال نگران است. اما امروز پس از 1179 سال که از غیبت امام عصر (عج) می‌گذرد، برخی از مردم با غفلت کارهایی را انجام می‌دهند که موجب کم‌رنگ‌تر شدن شمیم انتظار در جامعه می‌شود.

ادیب یزدی در خاتمه تصریح کرد: همه به عنوان شیعه و محب ائمه اطهار وظیفه داریم که با انتظار واقعی برای ظهور سبب شادی قلب نازنین و پر مهر و عطوفت آن حضرت شده و مقدمات برپایی جهانی پر از عدل و داد را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول