اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز دهه مهدویت

برنامه‌های دهه مهدویت در اصفهان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان گفت: مجتمع فرهنگی مذهبی قائمیه اصفهان برنامه‌های دهه مهدویت را آغاز کرد.

برنامه‌های دهه مهدویت در اصفهان آغاز شد

حجت الاسلام سید مجید نبوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این مطلب اظهار کرد: جشن‌های نیمه شعبان در مرکز قائمیه اصفهان از 10 تا 20 شعبان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این ده شب جشن که با حضور اساتید دانشگاه و حوزه علمیه و با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد باقر انصاری، علی اکبر مهدی‌پور، بحرالعلوم میردامادی و وثیق انجام می‌گیرد، برنامه‌های دیگری از جمله اجرای تواشیح و قرائت قاریان بین‌المللی قرآن کریم و اهدای جوایز نیز است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان با اشاره به راه‌اندازی مهد کودک مهدوی ویژه کودکان تصریح کرد: به منظور تشویق کودکانی که به همراه والدین خویش در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند، با شرکت در مسابقات و اهدا جوایز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در روز نیمه شعبان نیز جشن مهدویت از صبح تا ظهر به همراه سخنرانی حجت‌الاسلام دانشمند و مداحی خوانی برگزار می‌شود.

نبوی با بیان این مطلب افزود: مراسم احیای شب نیمه شعبان و دعوت از چهره‌های موثر و تأثیرگذار اصفهان از دیگر برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان هیئت قائمیه اصفهان است.

وی با اشاره به فعالیت شاخصی که در دهه مهدویت سال جاری توسط این مرکز برگزار می‌شود، تاکید کرد: قرار دادن کتاب‌هایی با موضوع مهدوی بر روی سایت قائمیه اصفهان به نشانی www.ghaemiyeh.com است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان با بیان این مطلب تصریح کرد: در سال گذشته 350 جلد کتاب در مورد حضرت مهدی(ع) بر روی سایت قرار داشته و در سال جاری این تعداد را به 850 می‌رسانیم.

وی اظهار کرد: این تعداد کتاب کم کم با فرمت پی.دی.اف و با قابلیت نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه که برخوردار از برنامه‌های جاوا و اندروید است، بر روی سایت قرار می‌گیرد.

نبوی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی مذهبی قائمیه اصفهان به مدت 54 سال است که احداث شده است، اضافه کرد: در این مرکز به غیر از اینکه هر صبح جمعه در این مکان دعای ندبه برگزار می‌شود، برای نیمه‌های شعبان هر سال مراسم جشن برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، برای شرکت در این مراسم به خیابان مسجد سید مجتمع فرهنگی مذهبی قائمیه اصفهان مراجعه کنند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول