اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه شعبان صورت می‌گیرد

برگزاری 10 همایش با محوریت مهدویت و انتظار در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی گفت: به مناسبت نیمه شعبان 10 همایش با محوریت مهدویت و امام‌زمان (عج) در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

برگزاری 10 همایش با محوریت مهدویت و انتظار در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خوشخو صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی مراسم نیمه شعبان در خراسان جنوبی اظهار کرد: این همایش‌ها در شهرستان‌های بیرجند، سرایان، سربیشه، حاجی‌آباد، زیرکوه، آرین‌شهر، نهبندان و فردوس با حضور اساتید برجسته مهدویت برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه عکس همزمان با نیمه شعبان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه باید آثار مرتبط با مهدویت را به آدرس www.mahdifoto.com ارسال کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی فرهنگ مهدویت را یک ذخیره فکری و راهبردی دانست و ادامه داد: در این راستا باید نسبت به ترویج این مهم اهتمام ویژه شود.

خوشخو ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید در جامعه امروز فرهنگ مهدویت تقویت شود چرا که این فرهنگ راهبردی ذخیره فکری و فرهنگی ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تبیین و ترویج شخصیت امام‌ زمان و شناساندن فرهنگ معنویت در جامعه از مهم‌ترین رسالت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در استان است، افزود: مهدویت تنها به مجامع علمی و شیعی محدود نمی‌شود و جهان امروز خود را نیازمند منجی می‌داند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی معرفی و بازشناسی فرهنگ انتظار، ایجاد ارتباط با مؤسسات تحقیقاتی، برگزاری اجلاس‌های پژوهشی، علمی و ادبی و همچنین تبیین فلسفه مهدویت و انتظار، تبیین ویژگی‌های حکومت امام زمان، بیان شرایط ظهور و برکات غیبت را از جمله برنامه‌های فرهنگی بنیاد مهدویت در همایش‌های سطح استان عنوان کرد.

خوشخو از تشکیل ستاد شعبانیه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب به صورت سیار در جلسات محوری سطح استان، دیدار با خانواده شهدا، راه‌اندازی ایستگاه‌های معرفتی، تهیه و تدوین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و برگزاری جشن‌های سالم در سطح استان از جمله برنامه‌های نیمه شعبان در استان است.

وی یادآور شد: نباید در عرصه تبلیغ تشیع و مکتب اهل‌بیت کوتاهی داشته باشیم و در این راستا باید تمام تلاش خود را به کار گیریم.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول