اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نهبندان:

ترویج زکات رمز بقای نظام اقتصادی است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه نهبندان گفت: ترویج فرهنگ پرداخت زکات رمز بقای نظام اقتصادی در کشور است.

ترویج زکات رمز بقای نظام اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی صبح امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان نهبندان اظهار کرد: اگر چه خشکسالی‌های چند سال اخیر در نهبندان و مطلوب نبودن وضعیت معیشت مردم این شهرستان سبب شده تا زکات زیادی جمع‌آوری نشود اما برگزاری این‌گونه جلسات خود نشانه اهتمام به فریضه واجب زکات تلقی می‌شود و در آینده و برای آیندگان اثرات مثبت و مفیدی دارد.

وی با بیان اینکه زکات بنیه اقتصادی اسلامی را سالم‌سازی می‌کند، تصریح کرد: زکات در حقیقت کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی جامعه است.

امام‌جمعه نهبندان از زکات به عنوان یک واجب دینی و دفع‌کننده شر از جامعه یاد کرد و افزود: پرداخت زکات به منزله بیمه شدن بخش کشاورزی و مال و اموال انسان است و ترویج فرهنگ زکات از رموز بقای نظام اقتصادی محسوب می‌شود.

خزاعی اضافه کرد: رسانه‌ها رسالت خطیری در راستای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات دارند و از خبرنگاران، اصحاب رسانه و رسانه ملی درخواست داریم تا در بحث ترویج و تبیین فرهنگ زکات در جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد جامعه اسلامی به امورات و فرایض مستحب توجه و اهتمام بیشتری دارند، گفت: نذر و هزینه کردن مال و اموال برای عزاداری امام حسین (ع) اگر چه دارای اجر و ثوابی بالا و در جای خود بسیار ارزشمند است اما این مسئله یک فریضه مستحب است و مردم به آن توجه بیشتری می‌کنند.

امام‌جمعه نهبندان ادامه داد: اگر از دیرباز و هم‌اکنون افراد جامعه اسلامی برای عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) هزینه و نذورات خوبی دارند چون این فرهنگ به خوبی در بین مردم نهادینه شده و پرداخت زکات به همین صورت باید به عنوان یک فریضه واجب الهی در جامعه مورد ترویج و تعمیق قرار گیرد.

خزاعی، پرداخت زکات را دارای اثرات مثبتی در جامعه و زندگی دنیا و آخرت انسان دانست و اظهار کرد: پاکی مال و اموال، فزونی رزق و روزی و خیرات و برکات در زندگی دنیا و آخرت انسان از جمله این فلسفه‌ها و اثرات مثبت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی در جامعه نهادینه شد و تبیین خوب و صحیح این فرهنگ‌ها در نهایت منتج به پیروزی در انقلاب و جنگ تحمیلی شد که در امر زکات نیز باید به همین صورت در جامعه عمل شود.

امام‌جمعه نهبندان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و بازگو کردن اثرات منفی و مثبت زکات در بین مردم می‌تواند در احیا و نهادینه شدن فرهنگ زکات مثمرثمر واقع شود.

خزاعی افزود: در قطب‌های کشاورزی و دامداری شهرستان از قبیل روستاهای طبسین، دغال، چاهشند، چاهداشی، شهر نهبندان و شوسف باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در زمینه پرداخت زکات صورت پذیرد.

وی گفت: از این پس جلسات ستاد زکات شهرستان به طور فصلی و هر فصل در یکی از بخش‌ها و روستاهای شهرستان برگزار می‌شود که جلسه آینده این ستاد در شهر شوسف با حضور زکات‌دهندگان، معتمدان محلی، دهیاران، شوراهای اسلامی و مسئولان نهبندان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول