اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

مهارت دشمن‌‏شناسی در عصر غیبت یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: در عصر غیبت امام زمان(عج) باید "مهارت دشمن‏‌شناسی" داشته باشیم و مقابل توطئه‏‌های دشمنان اسلام بایستیم.

مهارت دشمن‌‏شناسی در عصر غیبت یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام محمود ترابی صبح امروز در سومین جلسه مربیان صالحین سپاه شاهرود که در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: زندگى در عصر غیبت امام عصر(عج) آداب و رسومی دارد که اگر آن را نشناسیم و اصول اولیه‌اش را ندانیم، یک وقت به خود می‏‌آییم و می‏‌بینیم زندگی‏مان هیچ و پوچ است؛ نه به جایى وصلیم و نه توشه‏‌ای برداشته‏‌ایم؛ پس باید همواره آماده و مهیا باشیم.

سرمربی صالحین سپاه شاهرود با اشاره به کسب مهارت دشمن‎شناسی در عصر غیبت گفت: ساده‎انگارى است که فکر کنیم اگر آهسته برویم و بیاییم کسى به ما کارى ندارد، ده‏‌ها چشم یک‏سره ما را می‎پایند تا از یک لحظه غفلت ما استفاده کنند و اگر بی‏‌خیال آنها شویم آنچنان ما را فریب دهند که نفهمیم چه بر سرمان آمده است.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: باید حواسمان خوب جمع باشد که در عصر غیبت، دشمنان داخلى و خارجى هزاران نوع توطئه و نیرنگ به سوی دین‏داران گسیل می‏‌کنند تا سرمایه‌های مادى و معنوى آنها را بگیرند و اگر در تدبیر از آنها کم بیاوریم و یا در مقابلشان کوتاه بیاییم، همه چیز را باخته‏‌ایم.

ترابی در ادامه با تاکید بر شناخت دشمن افزود: باید دشمن را شناخت و متوجه او بود و اگر لازم شد برابر توطئه‏‌هایش ایستاد و مقاومت کرد، چراکه دشمن، گاهى جسورانه پیش می‌آید، گاهى با احتیاط، گاهى رو در رو می‏‌ایستد، گاهى پشت سر، گاهى لباس سیاست بر تن‏ می‌کند، گاه با ابزار فرهنگ و ادب و هنر وارد می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن گاهى با شمشیر می‏‌جنگد، گاهى با قلم، گاهی فیلم می‏‌سازد، دلسوزى و همدردى می‎کند و تا دلت بخواهد براى همه چیز ادعا دارد.

امام جمعه شاهرود بیان داشت: دشمن گاهى در دل و درون ما ورود می‏‌کند و می‎شود نفس اماره، گاهى از ما فرسنگ‏‌ها فاصله دارد و می‎شود شیطان بزرگ، به هر حال باید او را شناخت و با همه توان با او مبارزه کرد.

ترابی گفت: برای ظهور صبر و پایداری توأمان لازم است و انسان صابر و پایدار به نتیجه دل‎خواه خواهد رسید و دشمن‏‌شناسی با بصیرت کامل‌کننده انتظار صحیح ماست و باید روی این شاخص‏‌ها کار و تلاش کرد تا منتظر واقعی آن امام غایب باشیم.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول