اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد

پنجمین همایش تعامل اقوام و ادیان در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: فردا پنجمین همایش تعامل اقوام و ادیان در ارومیه برگزار می‌شود.

پنجمین همایش تعامل اقوام و ادیان در ارومیه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پنجمین همایش تعامل اقوام و ادیان از فردا به مدت یک روز در ارومیه کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور معاون مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش، تصریح کرد: در این همایش علاوه بر حضور مسئولان استانی شاهد حضور پژوهشگران استانی و کشوری خواهیم بود.

کریمی محورهای برگزاری این همایش را هویت، رسانه، مهندسی فرهنگی و بیداری اسلامی عنوان کرد و افزود: مقالات ارائه شده به دبیرخانه همایش نیز در این چهار محور بود.

وی با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه پنجمین همایش "تعامل اقوام و ادیان" عمدتا از استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، تهران، زنجان و آذربایجان‌شرقی است، خاطرنشان کرد: مقالات برتر در این همایش قرائت می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه برای شرکت‌کنندگان در این همایش گواهی حضور در جشنواره اعطا می‌شود، اعلام کرد: در هر محور سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از الگوهای مهم تعامل ادیان و اقوام در کشورهاست،‌ افزود: این همایش با هدف بررسی هرچه بیشتر زمینه‌های ایجاد تعامل و تفاهم بین ادیان و قومیت‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: وحدت ادیان از نظر قرآن، احادیث و عرفان مولوی، تبیین جامعه شناختی در بین شهروندان ارومیه‌ای، جایگاه رویکرد منطق فازی و آشوب نظم‌دار در تعامل اقوام و اقلیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی و عدم گسست وحدت ملی عنوان‌های مقالات پانل سوم را تشکیل می‌دهند.

کریمی با اشاره به تعامل اقوام و ادیان در استان، تصریح کرد: تنوع قومیتی در مرزهای کشور بیش‌تر از سایر مناطق است و باید در سطح استان از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول