اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

برگزاری نخستین همایش ملی انگور در ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برگزاری نخستین همایش ملی انگور در شهریور ماه سال جاری در ملایر خبر داد.

برگزاری نخستین همایش ملی انگور در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا رنجبرضرابی عصر امروز در چهاردهمین کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان ملایر اظهار داشت: کارگروه توسعه بخش کشاورزی کار بزرگی در راستای توسعه کشاورزی است که با تشکیل آن تاکنون گام‌های بلندی در این راستا برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از یک هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به این طرح 177 میلیارد ریال مربوط به شهرستان ملایر بوده است، گفت: سهم ملایر از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استان 16 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان داشت: در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی، لازم است تعاونی بسیج و تعاونی‌های روستایی و دیگر دستگاه‌ها اقدامات لازم را داشته باشند تا شاهد توسعه و پیشرفت‌های بالا و محصولات باکیفیت در این بخش باشیم.

وی ملایر را در شاخص‌های توسعه بخش کشاورزی از شهرستان‌های برتر در استان خواند و افزود: به دلیل ارزش افزوده باید مشاغل خانگی نیز در طرح توسعه کشاورزی تعریف شود و صنایع تبدیلی نیز در این طرح مد نظر گرفته شود.

رنجبرضرابی از برگزاری نخستین همایش ملی انگور در شهریور ماه سال جاری در ملایر خبر داد و گفت: ملایر در تولید انگور در کشور برتر است و انگور ملایر شهرتی جهانی دارد که می‌طلبد در راستای بالا بردن تولید و کیفیت بیشتر این محصول سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های بهتری صورت گیرد.

وی در ادامه به امنیت غذایی در جامعه اشاره و تصریح کرد: کشاورزی در این بخش نقش بسزایی دارد و هدف از طرح‌های کشاورزی افزایش توان تولید و ایجاد اشتغال پایدار در سطوح بالا است و باید به تولید بالا برسیم.

فرماندار ملایر نیز به تشکیل 13 کارگروه توسعه بخش کشاورزی در ملایر اشاره کرد و گفت: تعداد مصوبات در این تعداد کارگروه‌ها در ملایر 104 مصوبه بوده است.

حسن خیریانپور اظهار داشت: در این کارگروه‌ها 227 طرح با سرمایه‌گذاری 314 میلیارد ریال مصوب شده و پیش‌بینی اشتغال آن نیز 740 نفر است.

وی گفت: تاکنون 2 هزار و 419 متقاضی در سامانه کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند.

خیریانپور در پایان سخنانش عنوان کرد: در این راستا تاکنون 4 هزار و 69 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان استعدادیابی شد که از این میزان 262 هکتار واگذار شده و یک هزار و 106 هکتار دیگر نیز آماده واگذاری است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول