اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر فناوری و ارتباطات

نخستین آزمایشگاه امنیت IT در رشت افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین آزمایشگاه امنیت IT با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در رشت افتتاح شد.

نخستین آزمایشگاه امنیت IT در رشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی حکیم جوادی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه امنیت IT در واحد رشد و فناوری پارک علم و فناوری رشت با اشاره به اهمیت بحث ارتقای امنیت در حوزه اطلاعات اظهار کرد: امروز در قرنی زندگی می‌کنیم که اسامی مختلف مانند عصر انقلاب تکنولوژی و یا انفجار اطلاعات نامگذاری شده که نشان دهنده اهمیت کاربرد فناوری و اطلاعات در زندگی بشر است.

وی با بیان اینکه انتخاب بشر امروز از بین خودرو و گوشی تلفن همراه، تلفن همراه است، افزود: امروز تکنولوژی اتصال به شبکه‌های اینترنتی در جیب انسان‌ها قرار دارد زیرا آنها نه تنها از گوشی موبایل برای برقراری ارتباط بلکه دهها استفاده دیگر از نرم‌افزارهای موجود در آن می‌کنند و فناوری تلفن‌های هوشمند همراه امکانات زیادی را در اختیار بشر قرار داده است.

معاون وزیر فناوری و ارتباطات، تصریح کرد: اگر فردی امروز در دنیا دو دلار در خیابان پیدا کند ابتدا یک دلار آن را برای صرف غذا و یک دلار دیگر را صرف هزینه‌های امکانات پیشرفته اطلاعاتی می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت 30 شرکت در زمینه فناوری اطلاعات از بین 150 شرکت موجود در پارک علم و فناوری گیلان، اذعان کرد: 20 درصد این شرکت‌ها در حوزه اطلاعات و فناوری فعال هستند که نشان دهنده پیشرفت بسیار خوب گیلان در زمینه آی‌سی‌تی است.

حکیم جوادی، با بیان اینکه کشور ما دارای استعداد خوبی در این راستا است، خاطرنشان کرد: کشورهای متوسط دنیا برای کاهش شکاف بین خود و کشورهای بسیار پیشرفته سعی در توسعه دانش ای‌سی‌تی دارند زیرا ICT بهترین ابزار برای کاهش این شکاف است.

* تدوین سند راهبردی و فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان برای نخستین بار در کشور

وی در راستای تدوین سند راهبردی و فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان ابراز کرد: این سند کاملا مبتنی بر سند چشم‌انداز گیلان و طبق سند اصلی این استان در برنامه پنجم توسعه تهیه و تنظیم شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور، ایجاد زیرساخت‌های توسعه فناوری و اطلاعات در گیلان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این استان ذکر کرد و یادآور شد: تا پایان سال جاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید به شبکه سراسری اطلاعات متصل شوند.

وی با اشاره به توسعه دفاتر خدمات دولت الکترونیک و ارائه خدمات بیشتر الکترونیکی به مردم از طریق این دفاتر خاطرنشان کرد: ارتقای خدمات الکترونیکی نشان دهنده این است که حجم وسیعی از اطلاعات مردم در حال ورود به شبکه اینترنتی است که نیازمند تاسیس شرکت‌های مختلف در زمینه ایجاد راهبردهای امنیتی در شبکه هستیم.

حکیم جوادی، بر شکل‌گیری و تقویت اینگونه شرکت‌ها در گیلان تاکید کرد و افزود: این امر در گیلان باید اتفاق بیفتد و در این راستا برخی استان‌ها باید معین استان‌های دیگر باشند.

* در حوزه امنیت اطلاعات نمی‌توانیم به کشورهای دیگر تکیه کنیم

معاون وزیر فناوری و ارتباطات، توسعه و تاسیس شرکت‌های امنیت اطلاعات را از جمله راه‌های رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه نامید و تصریح کرد: امروزه در حوزه امنیت اطلاعات نمی‌توانیم به کشورهای دیگر دنیا متکی باشیم زیرا کسی کلید خانه خود را در اختیار دیگری نمی‌گذارد.

وی افزود: باید در این راستا از بسیاری شرکت‌های فعال و سامانه‌ها حمایت شود.

حکیم‌جوادی، از برگزاری جشنواره شهید رجایی در سال 92 خبر داد و گفت: گیلان در این جشنواره جزو استان‌های برتر است.

وی خاطرنشان کرد: امسال حمایت‌های وزیر در بخش گسترش امنیت در استان‌ها به ویژه در گیلان است.

به گزارش فارس، آزمایشگاه امنیت IT استان گیلان دارای قابلیت ارائه خدمات مختلف مانند تست نفوذپذیری، ارزیابی امنیتی برنامه‌های کاربردی، مشاوره و نظارت در طرح‌ها و پروژه‌های امنیت اطلاعات و ارتباطات، طراحی و تولید نرم‌افزار در حوزه امنیت و ضد امنیت و غیره است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول