اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

80 روستای رشت فاقد آب شرب هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از آبرسانی به 58 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: از 293 روستای رشت، تعداد 80 روستا فاقد آب شرب هستند.

80 روستای رشت فاقد آب شرب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات عمران و توسعه همه جانبه این شهرستان، اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته، شاهد تحولات خوبی در رشت هستیم.

وی، رشت را به دلیل مرکزیت استان گیلان دارای اهمیت بسیار زیادی خواند و تصریح کرد: رشت دارای یک جمعیت شناور است که از گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته بود اما در سال‌های اخیر شاخص‌های زیادی در رشت تغییر یافته و تا حدی عقب ماندگی‌های گذشته جبران شده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه امیدواریم رشت به جایگاه واقعی خود برسد، تصریح کرد: جلسه امروز به صورت فوق‌العاده بوده و برای پیگیری مصوبات جلسات قبلی برگزار شده است.

وی، بحث راه، گاز، کشاورزی، تامین منابع آب و... را از جمله مسائل اساسی رشت نامید و افزود: توجه به این مسائل از ضروریات است.

عظمتی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های مسکن مهر ابراز کرد: کنتور آب و برق برای واحدهای آماده در مسکن مهر رشت مهیا شده و علمک گاز نیز قرار است، نصب شود و با استقرار واحدهای مسکن مهر تلفن نیز به آنها داده می‌شود.

وی پیگیری مجوز صدور استقرار اداره‌ها و شهرداری و تعیین اعضای این پست‌های سازمانی را از مصوبات جلسات قبلی عنوان کرد و افزود: در بحث آب و فاضلاب نیز قرار بود فیش‌های انشعاب اعلام و تسهیلات بانکی برای کمک هزینه انشعاب در نظر گرفته و برای 6 هزار و 912 نفر فیش انشعاب تهیه شود.

این مسئول با تاکید بر ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر رشت اذعان کرد: در صورتی که این تصفیه‌خانه ایجاد نشود در آینده با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

وی درباره وضعیت گازرسانی به روستاهای رشت بیان کرد: از 293 روستای رشت تعداد 122 روستا گازرسانی انجام شده که 41.6 درصد را شامل می‌شود.

عظمتی خاطرنشان کرد: 55 روستا گازرسانی در دست اقدام است که 46 روستا برای گازرسانی فراخوان شدند و 24 روستای دیگر نیز طراحی شده و 9 روستا در دست طراحی گازرسانی قرار دارد.

وی، افزود: از سال 89 تعداد 49 روستا در تعهد گازرسانی قرار داشت که هم‌اکنون در حال انجام است و گازرسانی به 64 روستا که تعهد سال 90 است، هنوز انجام نشده و 58 روستای رشت فاقد گاز هستند که امسال باید تعهدات این گازرسانی انجام شود.

فرماندار رشت در بحث آبرسانی به روستاهای رشت ابراز کرد: از 293 روستای رشت 155 روستا آب شرب دارند و آبرسانی به 58 روستا در دست اقدام است و 80 روستای این شهرستان فاقد آب شرب هستند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول