اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بویین‌ زهرا:

توجه به معنویت و تهذیب نفس موجب سعادت جوانان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین‌ زهرا گفت: توجه به معنویت و تهذیب نفس همواره موجب سعادت و رستگاری جوانان می‌شود.

توجه به معنویت و تهذیب نفس موجب سعادت جوانان می‌شود

اکرم محمد‌زادگان در حاشیه جشن شعبانیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین ‌زهرا، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدواریم که همه ملت و به‌ویژه جوانان و نوجوانان عزیز ایران اسلامی با الگو قرار دادن ائمه معصومین و همچنین تأسی از ایشان در زندگی دنیوی و اخروی خویش رستگار و مؤید شوند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین‌ زهرا با بیان اینکه جوانان باید با توجه و نگاه جدی به دو موضع بسیار مهم معنویت الهی و همچنین تهذیب نفس زمینه را برای قرب الهی فراهم کنند، افزود: همه ابعاد مادی و معنوی برای رشد و تعالی انسان‌ها لازم بوده و همه باید با ملاک قرار دادن اصول دینی موجب سعادت و خیر اخروی شوند.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به موضوعات و مباحث معنوی و تهذیب نفس موجب خسران شدید و بیهودگی زندگانی افراد می‌شود، تصریح ‌کرد: جوامع امروز در جهان با مشکلات و موانع فراوانی در حوزه‌های اجتماعی و دینی روبرو هستند که عدم جلوگیری از شیوع این آفات و امراض اجتماعی می‌تواند، دامن‌گیر تمام انسان‌ها شده و آنان را از قرب به خداوند متعال دور کند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین‌ زهرا ادامه داد: تنها راه رهایی و دوری از فساد‌های اخلاقی و ارزشی پناه آوردن به مبانی علمی و عقلی دین مبین اسلام است، که می‌تواند زمینه‌ساز دفع حملات شیطان شود.

محمد‌زادگان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان مؤمن و عزت‌مند ایران اسلامی امروز با حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی موجب شکست طرح‌های ضدفرهنگی غرب علیه جمهوری اسلامی می‌شوند، عنوان کرد: شرکت و حضور گسترده و با نشاط در این‌گونه مراسمات همواره سبب این می‌شود که جوانان از لحاظ معنوی خود را رشد و تعالی داده و به عرصه‌های دینی و فرهنگی نزدیک شوند.

وی مطالعه و تفکر در زندگانی و سیره ائمه معصومین علیه‌السلام را سبب کشف راه و مسیر صحیح زندگی دانست و تاکید کرد: جوانان و نوجوانان انقلاب و ارزشی جامعه ما اگر با اندیشه و عمل به دستورات دینی زمینه تحقق اهداف اسلامی را در جامعه فراهم کنند، قطعا نقشه‌ها و دسیسه‌های خصمانه استکبار و دولت‌های غربی نقش برآب شده و شکست می‌خورد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول