اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ملایر:

4 میلیارد تومان برای نصب دوربین‌های مداربسته در ملایر نیاز است

خبرگزاری فارس: شهردار ملایر گفت: برای جلوگیری از خسارات وارده، نصب دوربین‌های مداربسته در ملایر در دستور کار است که 4 میلیارد تومان اعتبار برای آن نیاز است.

4 میلیارد تومان برای نصب دوربین‌های مداربسته در ملایر نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا امامی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های شهرداری در جمع خبرنگاران و مسئولان شورای شهر ملایر، اظهار داشت: دهکده توریستی بام ملایر به منظور توسعه صنعت گردشگری، پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها، ایجاد ساختارهای مناسب برای درآمد پایدار شهرداری، افزایش مدت اقامت گردشگران، جذب توریست خارجی، افزایش درآمد سرانه شهروندان، استفاده بهینه از امکانات بالقوه و افزایش توسعه صنعت اجرا شده است.

وی گفت: جاده سلامت طرح گردشگری و کمربند سبز به منظور توسعه صنعت گردشگری و ایجاد کمربند فضای سبز و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و بی‌رویه است.

شهردار ملایر گفت: جاده سلامت کمک بزرگی در راستای ایجاد مسیر حرکتی اصلی برای خودروها و کاهش بار ترافیک و گسترش سرانه فضای سبز از 12.4 به 19.8 و سرانه معابر از 2.4 به 2.8 مترمربع کرده است.

وی ادامه داد: در مسیر جاده سلامت در طراحی ساختمان‌ها تلاش کرده‌ایم از نماهای سنگی، نورپردازی شب و کامپوزیت استفاده شود تا نمایی جذاب برای شهروندان و توریست‌ها داشته باشد.

امامی تصریح کرد: سرانه جنگل در شهر ملایر 0.7 درصد است که میانگین این مهم در کشور 0.17 درصد عنوان شده است.

وی ادامه داد: سرانه جنگل و فضای سبز در ملایر 19.8 درصد است که میانگین کشوری آن 16.8 درصد اعلام شده است.

شهردار ملایر افزود: با وجود کمبود آب در ملایر و منطقه خشک جغرافیایی آن این سرانه با تلاش‌های مجموعه شهرداری به این میزان رسیده است.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز ملایر داشتن سرانه فضای سبز در اختیار شهرداری است که این کار در ملایر بی‌نظیر است و برای فضای سبز پیمانکار وجود دارد.

امامی در ادامه گفت: یکی از زیبایی‌های بام ملایر المان شهداست که در غرب کشور از نظر فضا، جایگاه و کیفیت ساخت نمونه است و این المان با داشتن ارتفاع 26 متر بالاترین ارتفاع المان در استان را دارد که قرار شده در این مکان فضایی برای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مذهبی طراحی و ساخته شود.

وی ادامه داد: در بحث فضای سبز دو مشکل عمده وجود داشت یکی کمبود آب در شهرستان ملایر که با آبیاری قطره‌ای در دریاچه کوثر، پارک سیفیه و سایر فضاهای سبز این مشکل حل شد و دیگری خسارات وارده به نورپردازی‌ها و از بین بردن جنگل‌ها، آب‌نماها در سال‌های گذشته بود که قرار است با نصب دوربین‌های مداربسته این مشکل نیز حل شود.

شهردار ملایر افزود: برای این کار 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 20 درصد این اعتبار از منابع داخلی شهرداری و 80 درصد آن توسط دولت تأمین می‌شود.

وی گفت: در سال جاری 120 هزار تن آسفالت برای خیابان‌ها و معابر شهر ملایر مصرف می‌شود که این رقم معادل دو برابر پنج سال آسفالت سال 80 تا 85 است.

امامی تصریح کرد: قرار است با این مقدار آسفالت، تمام خیابان‌ها و کوچه‌های شهر ملایر به طور کامل آسفالت شود.

وی به معضل ترافیک در مرکز شهر اشاره کرد و گفت: این مشکل باید با کشاندن تردد به حاشیه شهر حل شود و شهرداری ملایر توانسته با ساخت جاده سلامت، 45 متری کریم خان زند، افزایش سرانه معابر در سطح شهر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، ارائه برنامه مناسب شهرسازی و کنترل و نظارت بر احداث مجموعه‌ها به صورت قانونی این ترافیک را تا 40 درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول