اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد

آسفالت 5.5 برابری راه‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان از آسفالت 5.5 برابری راه‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته خبر داد.

آسفالت 5.5 برابری راه‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کلیم‌الله وثوقی ظهر امروز در بازدید سرزده استاندار زنجان از اداره‌کل راه و شهرسازی اظهار کرد: مجموع راه‌های استان زنجان 5 هزار و 793 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه 200 کیلومتر آزادراه در استان زنجان وجود دارد، افزود: 57.6 کیلومتر نیز بزرگراه در استان زنجان وجود دارد.

معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به وجود 983.8 کیلومتر راه فرعی در زنجان خاطرنشان کرد: 372.8 کیلومتر نیز راه اصلی در استان زنجان وجود دارد.

وی مجموع راه روستایی استان زنجان را 4 هزار و 125 کیلومتر عنوان کرد و گفت: مساحت راه‌های استان زنجان نسبت به کل کشور دو درصد است.

وثوقی اعتبار سال جاری برای نگهداری راه‌های استان زنجان را 250 میلیارد ریال دانست و گفت: اعتبار مورد نیاز برای نگهداری راه‌ها طبق استانداردهای موجود 2 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده راهداری این اداره‌کل در سال جاری یادآور شد: روکش آسفالت در جاده قدیم زنجان – تاکستان در حال تجهیز کارگاه است.

معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه روکش آسفالت و رفع افتادگی پشت پل‌های آزاد راه زنجان – تبریز از دیگر برنامه‌های سال جاری این اداره‌کل است، افزود: برای اجرای این پروژه اداره‌کل در حال انعقاد قرارداد است.

وی از روکش آسفالت در محور زنجان – تهم خبر داد و گفت: این عملیات نیز در حال اجرا است.

وثوقی با اشاره به انجام روکش آسفالت جاده سلطانیه – خدابنده تصریح کرد: این پروژه در حال اتمام است.

وی از روکش آسفالت در محور زنجان – دندی خبر داد و گفت: این عملیات نیز پس از انعقاد قرار داد انجام می‌گیرد.

معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به آغاز روکش آسفالت در محور زنجان – طارم افزود: عملیات اجرایی این محور نیز در مرحله انعقاد قرار داد است.

وی با بیان اینکه لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی استان زنجان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: 30 هزار تن آسفالت برای راه‌های روستایی استان در نظر گرفته شده است.

وثوقی یادآور شد: استان زنجان به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی با هفت استان کشور ارتباط مستقیم دارد و به عنوان کریدور مرکز کشور به سایر استان‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول