اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل:

66 درصد راه‌های روستایی استان اردبیل آسفالت شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر با یک رشد فزاینده میران برخورداری روستاییان از راه آسفالته به 66 درصد رسیده است.

66 درصد راه‌های روستایی استان اردبیل آسفالت شده است

محمدکریم هدایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سه سال قبل این رقم در حدود 48 درصد و مربوط به روستاهای بالای 20 خانوار بود.

وی افزود: از بدو انقلاب تا سه سال گذشته 4 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل اجرایی شده بود که از این تعداد تنها 2 هزار کیلومتر آسفالته بود.

هدایتی ابراز داشت: در سه سال اخیر 413 کیلومتر آسفالت راه روستایی انجام شده که نشان از توجه نظام و دولت به خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب به روستاییان است.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل با بیان اینکه 400 کیلومتر از راه‌های اصلی نیز در این استان آسفالته است، افزود: از پروژه‌های مهمی که در دست اقدام است یکی مربوط به پروژه چهار خطه کردن اردبیل به سمت سه راهی صحراست که 40 درصد پروژه در دو سال گذشته اجرا شده به طوری که خط اول این پروژه 27 کیلومتر و خط دوم به طول 46  کیلومتر به سرعت در حال آماده‌سازی است که به نظر می‌رسد امسال قابل بهره‌برداری باشد.

وی مسیر امیرکندی تا سه راهی صحرا را 69 کیلومتر اعلام کرد و گفت: هشت کیلومتر از این مسیر در حال حاضر در مرحله چهار خطه شدن است و بقیه نیز در آینده چهار خطه می‌شود.

این مسئول یادآور شد: این پروژه در 27 کیلومتر اولیه به نام شهید بنی‌هاشم و 46 کیلومتر مابقی با نام بزرگراه قفقاز نامگذاری شده است.

هدایتی تصریح کرد: پروژه دیگری که به جد دنبال می‌کنیم چهار خطه کردن مسیر مشگین‌شهر ـ فخرآباد است که عملیات اجرایی این پروژه نیز از طرف مشگین‌شهر به طول 17 کیلومتر آغاز شده و دو قطعه آن نیز اخیراً به مناقصه گذاشته شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل چهار خطه کردن راه پارس‌آباد ـ  اجیرلو و پروژه تقاطع غیر هم‌سطح نمین را از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار راه و ترابری استان اردبیل برشمرد و ابراز داشت: تمام زیرساخت‌های این پروژه‌ها انجام شده به طوری که پروژه تقاطع غیر هم‌سطح نمین با صرف 5 میلیارد تومان آماده آسفالت است که هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس چهار خطه کردن راه اردبیل فیروزآباد را نیز پروژه دیگر اولویت‌دار این اداره کل برشمرد و گفت: برای تکمیل این پروژه به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم به طوری که تاکنون نیز برای اجرای چهار قطعه این پروژه 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول