اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی صورت گرفت؛

تجهیز 6 مرکز پزشکی قانونی گیلان به دوربین مداربسته

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، شش مرکز اداره کل پزشکی قانونی گیلان زیرپوشش دوربین مداربسته قرار گرفتند.

تجهیز 6 مرکز پزشکی قانونی گیلان به دوربین مداربسته
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیرکل پزشکی قانونی گیلان بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح مراسم مذکور اظهار داشت: از امروز شش مرکز پزشکی قانونی استان در شهرستان‌های مختلف استان به دوربین مداربسته مجهز شدند.
فیروز آیتی فیروزآبادی، ایجاد سطح حفاظتی، کنترل ارباب رجوع و پرونده‌ها را از دلایل تجهیز مراکز به دوربین مداربسته عنوان کرد و افزود: کنترل این موارد به صورت شبانه‌روز انجام می‌شود.
این مسئول اذعان داشت: مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، تالش، صومعه‌سرا و فومن به دوربین مداربسته تجهیز شدند و به‌زودی انزلی و دو شهرستان دیگر نیز به این دوربین مجهز می‌شوند.
وی کمبود نیروی متخصص را از جمله مشکلات پزشکی قانونی گیلان عنوان کرد و ابراز داشت: آزمون استخدامی برای ورود هشت نفر نیروی جدید انجام شده، ولی نتایج این آزمون هنوز اعلام نشده است.
این مسئول به موضوع معاینات پزشکی در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال دو هزار و 333 مورد معاینات در ساعات کشیک صبح و عصر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نیروهای کشیک پزشکی قانونی در مرکز گیلان تا 10 شب فعال هستند، خاطرنشان کرد: در صورت عدم تامین اعتبار در زمینه کشیک نیز با چالش جدی مواجه می‌شویم.
آیتی‌فیروز آبادی مجموع معاینات پزشکی قانونی در سال گذشته را 86 هزار و 222 مورد عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه رتبه سوم کشوری بر حسب تعداد جمعیت را داریم.
وی تعیین فوت را 2 هزار و 85 مورد در سال گذشته ذکر کرد و گفت: بخشی از این فوتی‌ها در اثر تصادفات بوده که 80 مورد را شامل می‌شود و دارای رتبه هفدهم در بحث تصادفات و رتبه چهاردهم در زمینه بحث‌های تشریح هستیم.
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به تعداد معاینات نزاع ثبت شده در پزشکی قانونی در مدت مذکور، ابراز داشت: معاینات نزاع 14 هزار و 24 مورد بوده که رتبه چهارم را در این زمینه داریم که امسال با چهار درصد کاهش به 12 هزار و 394 مورد بوده است.
وی تعداد کشته‌های تصادفات در آخرین تعطیلات تابستانی در استان را هشت نفر عنوان کرد و متذکر شد: در شش ماهه نخست امسال 60 نفر در گیلان غرق شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.8 درصد کاهش مواجه بوده است.
این مسئول ادامه داد: از این تعداد افراد غرق شده، هفت نفر زن و 53 نفر مرد بودند که بین 11 تا 20 سال گروه سنی آنها بوده و در خارج از طرح‌های شنا غرق شدند.
وی بیشترین غرق شدگان را در خرداد امسال و سپس تیر ماه ذکر کرد و یادآور شد: بندر انزلی با 18 مورد غرق  شدگان بیشترین آمار را داشته است.
آیتی‌فیروزآبادی کمبود اعتبار و هزینه‌های مصرفی آزمایشگاهی را با اعتبارات جاری یکی دانست و تصریح کرد: این وضعیت برای سال جاری قابل تحمل نیست و در صورت تامین نشدن اعتبار استانی برای آزمایشگاه پزشکی قانونی، در سه ماهه پایانی سال جاری با چالش جدی مواجه می‌شویم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول