اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی:

جامعه ایده‌آل مهدوی به شیعه اختصاص ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: جامعه ایده‌آل مهدوی منتهای آرزوی هر انسانی است و اختصاص به شیعه و یا اسلام ندارد و بر این اساس انتظار، یک مفهوم جهانی است.

جامعه ایده‌آل مهدوی به شیعه اختصاص ندارد

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن دهه مهدویت اظهار کرد: یکی از امتیازات فرهنگ تشیع این است که به انتظار برای آینده‌ای بهتر بها می‌دهد و خود این موضوع موجب شده که امید همواره در دل پیروان این مکتب زنده باشد.

وی ادامه داد: همین مفهوم انتظار است که سبب می‌شود جوانان برای اصلاح جامعه و تلاش برای رسیدن به آینده‌ای بهتر تلاش کنند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی خاطر نشان کرد: این انتظار در حوزه اجتماعی تاثیرات بسیار زیبا دارد و از طرف دیگر در حوزه فردی به خاطر اعتقاد شیعه به اینکه همواره یک امام معصوم بر اعمال و رفتار او ناظر است، نقش‌آفرین خواهد بود.

وی ابراز داشت: انتظار به یک معنا هدایت معنوی جامعه را به عهده دارد و موجب می‌شود که افراد به آینده‌ای روشن در افق دید خود بنگرند.

عطاران افزود: در واقع زیبایی انتظار این است که فضایی را در آینده ترسیم می‌کند که در آن فضا زشتی‌ها جایی ندارند و زیبایی در جهان حکم‌فرما است.

وی گفت: تمام کسانی که در زندگی خود به دنبال زیبایی و حقیقت هستند، این انتظار را گرامی‌ می‌دارند و به دنبال تحقق این جامعه آرمانی هستند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی اضافه کرد: انسان با انتظار زنده است و همواره اگر امید به وضع بهتری نباشد، تحرک و پویایی در زندگی معنا ندارد.

وی ابراز کرد: انتظار یک دوره زندگی کامل و بی‌عیب و نقص، مسئله‌ای است که در فطرت هر انسانی وجود دارد و رسیدن به آن جامعه کامل از آرزوهای دیرینه انسان است.

عطاران ادامه داد: در دعای افتتاح ماه رمضان از دولت کریمه صحبت شده و این دولت با خصوصیتی مانند عزت دادن به مؤمنان و به حاشیه راندن ظالمان توصیف شده است.

وی تصریح کرد: این دولت در واقع منتهای آرزوی هر انسانی است و اختصاصی به شیعه و یا اسلام ندارد و در واقع می‌توان گفت انتظار، یک مفهوم جهانی است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی عنوان داشت: کرامت دنیا و آخرت، عزت اسلام و مسلمان و کوتاه کردن دست کافران از سرنوشت مسلمانان از تصویر‌هایی است که در متون اسلامی برای آرمان‌شهر بشریت توصیف شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول