حجتالاسلام علیاصغر عطاران امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن دهه مهدویت اظهار کرد: یکی از امتیازات فرهنگ تشیع این است که به انتظار برای آیندهای بهتر بها میدهد و خود این موضوع موجب شده که امید همواره در دل پیروان این مکتب زنده باشد.
وی ادامه داد: همین مفهوم انتظار است که سبب میشود جوانان برای اصلاح جامعه و تلاش برای رسیدن به آیندهای بهتر تلاش کنند.
رئیس دانشگاه مجازی المصطفی خاطر نشان کرد: این انتظار در حوزه اجتماعی تاثیرات بسیار زیبا دارد و از طرف دیگر در حوزه فردی به خاطر اعتقاد شیعه به اینکه همواره یک امام معصوم بر اعمال و رفتار او ناظر است، نقشآفرین خواهد بود.
وی ابراز داشت: انتظار به یک معنا هدایت معنوی جامعه را به عهده دارد و موجب میشود که افراد به آیندهای روشن در افق دید خود بنگرند.
عطاران افزود: در واقع زیبایی انتظار این است که فضایی را در آینده ترسیم میکند که در آن فضا زشتیها جایی ندارند و زیبایی در جهان حکمفرما است.
وی گفت: تمام کسانی که در زندگی خود به دنبال زیبایی و حقیقت هستند، این انتظار را گرامی میدارند و به دنبال تحقق این جامعه آرمانی هستند.
رئیس دانشگاه مجازی المصطفی اضافه کرد: انسان با انتظار زنده است و همواره اگر امید به وضع بهتری نباشد، تحرک و پویایی در زندگی معنا ندارد.
وی ابراز کرد: انتظار یک دوره زندگی کامل و بیعیب و نقص، مسئلهای است که در فطرت هر انسانی وجود دارد و رسیدن به آن جامعه کامل از آرزوهای دیرینه انسان است.
عطاران ادامه داد: در دعای افتتاح ماه رمضان از دولت کریمه صحبت شده و این دولت با خصوصیتی مانند عزت دادن به مؤمنان و به حاشیه راندن ظالمان توصیف شده است.
وی تصریح کرد: این دولت در واقع منتهای آرزوی هر انسانی است و اختصاصی به شیعه و یا اسلام ندارد و در واقع میتوان گفت انتظار، یک مفهوم جهانی است.
رئیس دانشگاه مجازی المصطفی عنوان داشت: کرامت دنیا و آخرت، عزت اسلام و مسلمان و کوتاه کردن دست کافران از سرنوشت مسلمانان از تصویرهایی است که در متون اسلامی برای آرمانشهر بشریت توصیف شده است.
انتهای پیام/و20/د1000