اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

یارانه چاپ به شاعران جوان اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی از پرداخت یارانه چاپ کتاب به شعرای جوان در راستای حمایت از آنان، خبر داد.

یارانه چاپ به شاعران جوان اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز حدود 50 نفر از جوانان نخبه استان خراسان‌رضوی در رشته‌های مختلف با محمود صلاحی استاندار خراسان‌رضوی، دیدار کردند و در نشست صمیمانه خود با عنوان "حرف‌هایی که در دلم بود" حرف‌های ناگفته خود را به سمع استاندار رساندند.

این نشست دوازدهمین نشست جوانان با مسئولان استان بود همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد.

محمود صلاحی در ابتدای جلسه با تاکید بر اینکه جوانان متعهد و متدین بهترین نقطه قوت و سرمایه انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: این جوانان متعهد و ولایت‌مدار همواره در تمامی دوران نقش اساسی در جریان‌های کشور داشته‌اند.

استاندار خراسان‌رضوی به دغدغه نخبه جوانی که خواهان ارتباط بیشتر با صنعت و مراکز علمی بودند، اشاره کرد و افزود: در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، حمایت از صنعتگران جوان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در همین راستا از هر امکانی برای معرفی و شناسایی آنان استفاده می‌کنیم.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان‌رضوی افزود: درصدی از اعتبارات و تسهیلات استان به صنعتگران جوان اختصاص می‌یابد تا از این طریق اختراعات تجاری سازی شده آنان مورد حمایت قرار گیرد.

صلاحی، همچنین حمایت خود را از حضور اختراع جوانان در نمایشگاه اعلام کرد و بیان داشت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، استفاده از آزمایشگاه پارک علم و فناوری برای مخترعان و استفاده از اختراعات تجاری‌سازی شده آنان در دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌هایی است که به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به دغدغه فرهنگی نخبگان جوان با بیان اینکه وظیفه امروز جوانان جلوگیری از ورود دشمن به مرزهای اعتقادی و مقابله با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی آنان است، تصریح کرد: جوانان ولایی و بصیر دیروز با تبعیت از آرمان‌های امام راحل(ره) و منویات مقام عظمای ولایت در کنار نظام مقدس اسلامی ایستادند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک وطن به تصرف دشمن درآید.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر چه در حوزه فرهنگی با نقطه ایده‌آل فاصله داریم اما اقدامات خوب و موثری که در این حوزه صورت گرفته نباید نادیده گرفته شود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان‌رضوی تاکید کرد: خراسان‌رضوی به‌عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی در زمینه مسائل فرهنگی نقش تعیین کننده و تاثیرگذار داشته و از این حیث استان ما باید در این حوزه به‌عنوان الگو برای سایر استان‌های کشور تبدیل شود.

صلاحی با اشاره به مشاهیر و شاعران استان، بیان کرد: مشهد مقدس و خراسان‌ رضوی به‌عنوان مرکز پهنه شرق کشور و داشتن مفاخر و مشاهیر به نام همچون فردوسی، عطار و خیام باید بیشتر معرفی شود و مسائل فرهنگی و نمادهای ایرانی و اسلامی در آن نمود بیشتری پیدا کند.

وی از پرداخت یارانه چاپ کتاب به شعرای جوان در راستای حمایت از آنان، خبر داد.

استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با حمایت از نخبگان ورزشی و ورزش استان نیز گفت: موضوع ورزش یکی از موضوعات بسیار مهم بوده که در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به آن شده است و ما حمایت‌های خود را در این ارتباط اعلام می‌کنیم.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان همچنین بر رسیدگی به ورزش معلولان نیز تاکید کرد و در این زمینه به مدیرکل ورزش و جوانان استان ماموریت داد تا به مشکلات ورزش بانوان به ویژه بانوان معلول با تشکیل هیئتی رسیدگی و گزارش آن را به وی ارائه کند.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه حمایت بیش از پیش خود را از ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی استان اعلام کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه خراسان‌رضوی یکی از خاستگاه‌های اصلی ورزش‌های پهلوانی است، این موضوع باید در استان توسعه یابد.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین بر استفاده از نظرات کاربردی جوانان در پیشرفت و توسعه استان تاکید کرد و گفت: باید جوانان در تمامی زمینه‌ها برای توسعه و پیشرفت استان مسئولان را یاری رسانند.

صلاحی در ادامه در پاسخ به خبرنگاری که در جلسه حضور داشت و خواستار اختصاص وقتی برای برگزاری نشست با خبرنگاران شد، قول مساعد برای برگزاری نشستی با خبرنگاران خبر داد و اظهار داشت: ما آمادگی داریم تا با خبرنگاران نیز نشستی برگزار کنیم و از مدیر روابط عمومی خواست برای این امر برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول