اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شهرستان گناباد:

انس با قرآن هدف جشنواره‌های علوم قرآنی است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان گناباد گفت: انس با قرآن هدف اصلی جشنواره‌های علوم قرآنی است که بر حضور جدی جوانان در چنین برنامه‌هایی باید تاکید شود.

انس با قرآن هدف جشنواره‌های علوم قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، جواد محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه و جشنواره علوم قرآنی گناباد اظهار داشت: انس با قرآن هدف اصلی این‌گونه جشنواره‌ها می‌باشد و بر حضور جدی جوانان در چنین برنامه‌هایی باید تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری شایسته برنامه‌های فرهنگی در گناباد در مقایسه با بعضی شهرستان‌های استان، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فضای مناسبی برای برگزاری این برنامه دارد ضمن اینکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز در مرکز شهر واقع شده و برای عموم مردم قابل دسترس است.

محمدی از اداره‌های مختلف خواست با مشارکت مادی و معنوی خود در این مراسم بر غنای این جشنواره و نمایشگاه قرآنی بیفزایند.

علی قنبری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد نیز در ادامه گفت: دبیرخانه این ستاد در اداره ارشاد گناباد آماده دریافت آثار هنرمندان قرآنی است و علاقمندان به شرکت در یازدهمین جشنواره علوم قرآنی و نمایشگاه قرآن و عترت این شهرستان تا پایان تیر ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره و نمایشگاه تحویل دهند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: این جشنواره در بخش شهرستانی در رشته‌های ترتیل برادران کمتر و بیشتر از 16 سال، حفظ جز 30 خواهران و مفاهیم برگزار می‌شود که ثبت‌نام داوطلبان شرکت در این رشته‌ها در موسسات قرآن و عترت بهلول و ثامن‌الحجج (ع) صورت می‌گیرد.

قنبری تصریح کرد: در بخش نمایشگاه قرآن و عترت نیز با همکاری 11 دستگاه اجرایی غرفه‌های مختلفی در بخش‌های هنرهای قرآنی، قرآن‌های خطی و نفیس، ناشران فعال قرآنی، کودکان و نوجوانان، فیلم قرآنی، بیداری اسلامی، معرفی وقف‌نامه‌های قرآنی و پژوهش‌های قرآنی برپا خواهد شد.

وی افزود: هنرمندان می‌توانند با ارائه آثار خود در رشته هنرهای قرآنی همچون خوشنویسی با مضامین وحدت اسلامی، برادری و اخوت، قرآن کتاب هدایت، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت و بیداری اسلامی و در رشته‌های شعر و داستان کوتاه با بهره‌گیری از مفاهیم آیات نورانی قرآن کریم، ادعیه صحیفه سجادیه و زیارت جامعه کبیره در این رقابت فرهنگی شرکت کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناباد همچنین از برگزاری این مسابقه در رشته‌های فیلمنامه و فیلم کوتاه قرآنی، پژوهش قرآنی و ایده‌پردازی قرآنی تنها در مرحله استانی خبر داد.

قنبری هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین مردم، تبلیغ و تعمیق فرهنگ اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای جذب و حضور جوانان و ایجاد انگیزه در قشر دانشگاهی، فرهنگی و حوزوی برای پژوهش و تعمق در کتاب الهی دانست.

وی گفت: آیین جزخوانی قرآن کریم در شب‌های ماه مبارک رمضان در سالن این اداره برگزار می شود و در ایام برگزاری این جشنواره همچنین دانشگاههای شهرستان، همایشی علمی را با موضوع قرآنی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول