اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد البرز خبر داد

اجرای دومین دوره طرح قرآنی صراط در استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز گفت: دومین دوره طرح قرآنی صراط امسال نیز در این استان برگزار خواهد شد.

اجرای دومین دوره طرح قرآنی صراط در استان البرز

علی مصطفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف کمیته امداد در سراسر کشور، توانمندسازی افراد و خانواده‌های زیر پوشش در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: برای توانمند‌سازی فرهنگی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در سال گذشته طرحی از سوی اداره کل استان البرز تحت عنوان طرح قرآنی صراط ارائه و اجرا شد.

اجرای طرح قرآنی صراط به عنوان طرح منتخب کشوری

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ادامه داد: با توجه به دستاوردها و نتایج ارزشمند معنوی اجرای این طرح، طرح قرآنی صراط از سوی کمیته امداد به عنوان منتخب کشوری مورد توجه قرار گرفته و از سال جاری توسط ادارات کل این کمیته در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

مصطفایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا طرح فوق در سال جاری نیز در استان البرز اجرا خواهد شد؟ گفت: مقدمات و برنامه‌ریزی برای تحقق این هدف در سال 91 انجام شده و طی ماه‌های شعبان و رمضان شاهد اجرای دومین دوره طرح قرآنی صراط در البرز خواهیم بود.

حضور یک هزار مددجوی البرزی در طرح قرآنی صراط

وی با اشاره به اجرای طرح فوق برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد البرز در سال گذشته عنوان کرد: این برنامه تاثیر معنوی بسیاری در خانواده‌های فوق بر جای گذاشت و به همین دلیل افراد شرکت‌کننده در این طرح برای امسال افزایش خواهند یافت.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته حداقل یک هزار نفر از افراد زیر پوشش این اداره در استان البرز طی سال جاری به صورت منسجم در طرح قرآنی صراط شرکت کرده و از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند می‌شوند.

مصطفایی ادامه داد: بر اساس این طرح، آموزش‌های قرآنی در همه حوزه‌ها به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ارائه و در نهایت نیز همه شرکت‌کننده در یک آزمون شرکت خواهند کرد.

وی اذعان داشت: هدف اصلی برگزاری آزمون نیست و بیشتر به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی در میان خانواده‌های زیر پوشش و بالاخره توانمندسازی فرهنگی آنها هستیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: با این وجود برای نفرات برتر جوایز فرهنگی از جمله پرداخت کمک هزینه حج و همچنین کمک هزینه سفر به عتبات و اماکن مقدسه داخل و خارج کشور در نظر گرفته‌ایم تا مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان البرز انگیزه بیشتری برای شرکت در این طرح داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول