اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تبلیغات اسلامی ایرانشهر:

کمبود اساتید قرآنی ‌مجرب از مشکلات عمده ایرانشهر است

خبرگزاری فارس: کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر گفت: با توجه به مثبت‌بودن عملکرد مدارس قرآن، کمبود اساتید قرآنی ‌مجرب از مشکلات عمده مدارس قرآنی در شهرستان ایرانشهر است.

کمبود اساتید قرآنی ‌مجرب از مشکلات عمده ایرانشهر است

مسلم خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: از زمان حضور حاج‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، فعالیت‌های خوبی در زمینه آموزش قرآن صورت پذیرفته که یکی از این موارد راه‌اندازی مدارس قرآنی در سطح کشور به‌ ویژه استان سیستان‌وبلوچستان و شهرستان ایرانشهر بوده است.

وی از مشکلات عمده مدارس قرآنی را تعدد مدارس قرآنی در شهرستان و پراکندگی مدارس و کمبود اساتید مجرب قرآنی در آموزش پرورش عنوان کرد و افزود: کمبود نرم‌افزارهای قرآنی و کتب آموزشی نیز از جمله مشکلات اساسی است.

کارشناس تبلیغات اسلامی ایرانشهر بیان کرد: متأسفانه با توجه به اینکه مدارس از اساتید مجرب استفاده نمی‌کنند و عدم تشویق و انگیزه دانش‌آموزان و همین‌ طور برگزاری این کلاس‌ها در شیفت مخالف باعث شده تا استقبال دانش‌آموزان کم باشد.

خدابخشی ادامه داد: با توجه به مشکلات مطرح شده و اینکه برنامه مدارس قرآنی طبق دستورالعمل‌های اولیه به هدف مورد‌نظر نرسیده باید مدارس به‌ صورت متمرکز درآید و کمیت به کیفیت برسد و این کلاس‌ها فقط در چند نقطه شهر و با کیفیت بیشتر برگزار شود.

وی گفت: از نظر بودجه و حمایت مالی مربیان تاکنون مشکلی وجود نداشته اما کمبود اساتید مجرب و نبود کارگاه‌های آموزشی برای اساتید مدارس قرآنی از مشکلات عمده است.

کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی ایرانشهر تصریح کرد: امیدواریم که آموزش و پرورش روی آموزش پایه و پیش‌دبستانی برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بیشتری انجام دهد، زیرا آموزش پایه در قبل از دبستان بی‌سوادی قرآنی را از بین می‌برد و در زمینه آموزش قرآن مشکلی نخواهیم داشت. همچنین آموزش و پرورش در بخش آموزش حفظ قرآن با توجه به منویات مقام معظم رهبری در این مورد گام‌های مؤثری برداشته است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول