احمد محمودزاده امروز در گفتو گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از هدفگذاریهای اصلی آموزش و پرورش در حوزه ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در کنار دایر کردن مدارس خاص، توسعه مدارس قرآنی آن هم در دوره ابتدایی است که در کنار فعالیتهای پرورشی میتواند بسیار راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشآموزان در مدارس خاص به ویژه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی بیش از دو برابر ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق برای اولین بار این مدارس شکل گرفته تا یک جهش علمی و تربیتی را زمینهساز شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هدف از توسعه مدارس متنوع در آموزش و پرورش را پاسخ به علاقمندی خانوادهها و متناسبسازی اقدامات تعلیمی و تربیتی متناسب با مذاق خانوادهها توصیف کرد و گفت: از مهرماه 41 مدرسه قرآنی ابتدایی راهاندازی میشود که ثبتنام دانشآموزان علاقمند در این مدارس در حال انجام است.
محمودزاده یادآور شد: در اینگونه مدارس بیشتر موضوع تربیت و تعالی دانشآموزان مدنظر است چرا که قصد داریم فضای مدرسه، تدریس معلمان و برخی فعالیتهای پرورشی را متناسب با موضوع و محوریت قرآن آراسته کرده تا دانشآموزان بتوانند در این مدارس رشد و پرورش پیدا کنند.
این مسئول به خبرنگار فارس بیان داشت: دانشآموزان در کنار ساعات رسمی تحصیل خود 6 ساعت آموزشی را در هفته با موضوع قرآن و معارف اسلامی سپری میکنند تا متناسب با سند تحول بنیادین و منشور توسعه قرآنی کشور دانشآموزان و نسل آینده تربیتی قرآنی داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش تاکید کرد: در کنار فعالیتهای مختلف قرآنی برای غنیسازی ایام فراغت دانشآموزان در فصل تابستان و راهاندازی 200 قطب قرآنی در جای جای این استان و ثبت نام 50 هزار دانشآموز و معلم در طرح قرآنی، راهاندازی مدارس قرآنی ابتدایی میتواند یک حرکت تاثیرگذاری و بیبدیل در حوزه تربیت نسل آینده باشد.
محمودزاده ادامه داد: برای دانشآموزانی که در این مدارس تحصیل میکنند علاوه بر ارائه مدرک اتمام پایه تحصیلی، گواهینامه قرآنی نیز برای آنها صادر میشود.
وی در پایان سخنان خود در گفتو گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آموزش و پرورش استان با تمام ظرفیت و توانمندی نیروی انسانی، منابع و تجهیزات و با هدفگذاری درست در کیفیتبخشی سعی میکند تحقق شعار جهش علمی و تربیتی را مدنظر قرار داده و در این مسیر طی طریق کند.
انتهای پیام/خ20/پ3003