اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

طرح‌های اوقات فراغت در خراسان‌رضوی با رویکرد قرآنی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: طرح‌های اوقات فراغت در خراسان‌رضوی با رویکرد قرآنی اجرا می‌شود.

طرح‌های اوقات فراغت در خراسان‌رضوی با رویکرد قرآنی اجرا می‌شود

محمدتقی فخریان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به هم‌زمانی تابستان و ماه رمضان، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد قرآنی صورت می‌گیرد.

فخریان تاکید کرد: تمهیدات آموزش و پرورش استان در تابستان امسال با برپایی 3 هزار و 700 پایگاه فعال (هزار پایگاه مختص ورزشی) و فرهنگی هنری و آموزشی از چهارم تیرماه امسال به مدت هشت هفته تا پایان مردادماه امسال آغاز می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین اصل و دستاورد دانش آموزان "مهارت‌آموزی" است و آموزش و پرورش با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای استان و جهاد کشاورزی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی 240 ساعته و در نهایت اعطای گواهینامه مهارت‌آموزی سعی در آماده‌سازی دانش‌آموزان در عرصه اشتغال دارد.

وی تصریح کرد: طرح‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش در مردادماه که مصادف با ماه مبارک رمضان است شکل ویژه‌ای به خود گرفته و فرهنگیان به‌ عنوان متولیان این طرح با ایجاد 370 پایگاه قرآنی و محافل انس با قرآن با هدف قرآن‌آموزی شروع به کار می‌کنند.

فخریان با اشاره به فعالیت 21 پژوهش‌سرا و فرهنگ‌سرا در سطح استان در جهت آگاه‌سازی دانش‌آموزان از اوقات فراغت با عنوان فرصت یاد کرد و عدم مدیریت صحیح آن را تهدیدی جدی برای قشر جوان جامعه برشمرد.

وی افزود: برگزاری اردوهای تفریحی آموزشی با رویکرد فعالیت گروهی جایگزین فعالیت انفرادی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در جهت ارتقای جامعه‌پذیری و ساماندهی فعالیت در گروه‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: با استقبال 500 هزار دانش‌آموز از طرح‌های اوقات فراغت سیری صعودی را در این طرح شاهد هستیم که هوشمندسازی جهت تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها در راس برنامه‌ها برای افزایش کیفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

وی در پایان خواستار تعاملات مسئولان کشوری و استانی نسبت به تامین اعتبارات لازم در این حوزه شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول