اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس فتا در آذربایجان‌غربی

100 سایت غیرقانونی فیلتر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در 6 ماه گذشته 100 سایت غیر قانونی توسط پلیس فتا در آذربایجان‌غربی فیلتر شد.

100 سایت غیرقانونی فیلتر شد

حسن کوره‌بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در 6 ماه گذشته 100 سایت غیرمجاز که در فضای مجازی فعالیت داشتند توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی فیلتر شد.

وی با اشاره به دلایل فیلترینگ این سایت‌ها، تصریح کرد: این سایت‌ها غیراخلاقی بودند که اقدام به کلاهبرداری، فروش غیرمجاز و تجهیزات جاسوسی می‌کردند.

کوره‌بلاغی با بیان اینکه کافی‌نت‌های استان نباید مجهز به فیلترشکن باشند، گفت: در بازدیدهایی که از کافی‌نت‌ها به عمل می‌آید وجود فیلترشکن از مصادیق جرم به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: طبق بازدیدهایی که توسط ماموران پلیس فتا انجام شده، مواردی از تخلفات برخی کافی‌نت‌ها مشاهده شده و به برخی از متصدیان آن‌ها تذکر لازم داده و از برخی نیز تعهد گرفته شده است.

کوره‌بلاغی خاطرنشان کرد: عمده تخلفاتی که مشاهده شد شامل نبودن دفتر ثبت مشخصات کاربران در کافی‌نت‌ها، نگهداری عکس‌های شخصی و مدارک اسکن شده مراجعان و محتوای خصوصی گوشی تلفن همراه مشتریان، نصب نبودن دوربین مداربسته، فروش مقالات آماده اینترنتی و یا کپی شده از مشتریان قبلی، استفاده از نرم‌افزارهای غیرمجاز و فاقد مجوزهای لازم از اداره‌کل ارشاد اسلامی بودند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ماموران علاوه بر اخذ تعهد از متصدیان متخلف این کافی‌نت‌ها به متصدیانی که تاکنون به اخذ مجوزهای لازم از اتحادیه‌های مربوطه اقدام نکرده‌اند تذکر دادند و آنان را ملزم به اخذ مجوز در اسرع وقت کردند.

کوره‌بلاغی اظهار داشت: ارتباط‌هایی که در فضای مجازی بین افراد برقرار می‌شود غالباً به دلیل کلاهبرداری یا سوء استفاده از افراد بوده و عاقبت خوشی را به دنبال ندارد، لذا کاربران باید هشیار باشند که به افرادی که در این فضا با آنها آشنا می‌شوند اطمینان نکرده و اطلاعات خود را به سهولت در اختیار آنان نگذارند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول