اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی البرز:

کمیته ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در کرج فعال شد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی البرز از آغاز به کار کمیته ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در این استان خبر داد.

کمیته ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در کرج فعال شد

حجت‌الاسلام حمیدرضا ولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: کلام‌الله مجید به عنوان مهم‌ترین دستورالعمل زندگی برای بشر شناخته شده و عمل به رهنمودها و آموزه‌های قرآنی تنها راه نجات بشریت و سعادت انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: در قرآن نیز آیات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد و تاکید شده که مسلمانان حتی لحظه‌ای نباید از تلاوت کلام‌الله مجید و عمل به آموزه‌های این رهنمود ارزشمند غافل شوند.

رئیس دفتر ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان البرز خاطرنشان کرد: از سوی دیگر احادیث و روایات متعدد بسیاری از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در اختیار داریم که بر ضرورت توجه به قرآن و عمل به رهنمودهای قرآنی تاکید ویژه شده و همه این موارد بر اهمیت ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی دلالت دارد.

ولی‌زاده با اشاره به گرایش و استقبال دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور به ویژه در استان البرز به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد: یکی از نیازهای اصلی در این حوزه ساماندهی فعالیت‌ها فوق است تا از موازی‌ کاری جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: بر همین اساس کمیته‌ای برای ساماندهی فعالیت‌های فوق در استان البرز تشکیل و نمایندگان تمام دستگاه‌ها در این کمیته که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اداره می‌شود، عضویت دارند.

آموزه‌های قرآنی باید محور تمام فعالیت‌های ما باشد

رئیس دفتر ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان البرز با بیان اینکه کلام‌الله مجید برای تمام شئون زندگی بشر دستورالعمل راه‌گشا دارد، افزود: تاکنون کمیته قرآنی استان البرز دو جلسه برگزار کرده که در این جلسات اعضا بر لزوم انجام تمام فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان با محوریت قرآن تاکید کرده‌اند.

ولی‌زاده در پاسخ به این پرسش که کمیته قرآنی استان البرز چه برنامه‌هایی در دست اجرا دارد؟ گفت: هدف نهایی و اصلی ما توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های اجرایی استان است و معتقدیم که تحقق این مهم نقش و تاثیر بسیار زیادی در موفقیت دستگاه‌های فوق خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بر همین اساس از مدیران و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان البرز خواسته‌ایم که بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در مجموعه تحت مدیریت خود تاکید داشته و این برنامه‌ها را با هماهنگی با کمیته قرآنی استان عملیاتی کنند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: کمیته قرآنی استان البرز در حال آماده‌سازی و تدوین طرح‌هایی است که پس از نهایی شدن به صورت منسجم و هماهنگ در همه دستگاه‌های استان اجرایی خواهد شد و در مورد آنها اطلاع‌رسانی لازم نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول