اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه

کشاورزان از آتش‌زدن پس‌چر "جار" خودداری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: عاملان وقوع آتش در عرصه‌های منابع طبیعی مجازات می‌شوند، از آتش‌زدن پس‌چر مزارع " جار" خودداری کنند.

کشاورزان از آتش‌زدن پس‌چر "جار" خودداری کنند

 حسین سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با توجه به ریزش نزولات جوی کافی و مناسب در سال زراعی 90-91 در حوزه استان کرمانشاه اظهار کرد: نزولات جوی باعث فراهم شدن شرایط رشد و نمو گیاهان مرتعی‌، زراعی و درختان جنگلی در عرصه‌های طبیعی‌، با شروع فصل خشکی گرما زمینه مساعد‌ی را جهت بروز آتش‌سوزی و وقوع حریق در جنگل‌ها و مرتع به وجود آورده است.

 سلیمانی با اشاره به اهمیت و ارزش منابع تجدید‌شونده به‌منظور پیشگیری از حریق احتمالی و آمادگی لازم در راستای اطفاء تصریح کرد: به منظور اطفاء حریق باید روستائیان‌، دامداران‌، عشایر‌، گردشگران، مسافران‌، کوهنوردان و عموم مردم استان به نکاتی مهم توجه کنند.

وی با اشاره به نکات مهمی که باید رعایت شود گفت: گردشگران، مسافران‌، دامداران‌، روستائیان و کوهنوردان از روشن کردن آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع خودداری کرده و در صورت نیاز به این امر حتما پس از اتمام کار آتش را خاموش و از خاموش شدن آن کاملا مطمئن شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کشاورزان خواست که از آتش‌زدن پس‌چر مزارع " جار" خودداری کنند.

وی با اشاره به مواد 45 و 47 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع خاطر‌نشان کرد: عاملان وقوع آتش در عرصه های منابع طبیعی مجازات و محکوم خواهند شد.

سلیمانی با استناد تبصره ذیل ماده قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در مقابل در‌خواست اداره منابع طبیعی همه نیروها‌ی لشگری و کشوری را ملزم به همکاری در امر اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی دانست.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی و روستاها در سراسر استان در مواقع اضطرای و وقوع آتش‌سوزی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی موظف به همکاری با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و ادارات منابع طبیعی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در پایان از روستائیان، شهروندان و عموم مردم خواست که هنگام وقوع هرگونه حریق در عرصه‌های طبیعی مراتب را هر چه سریعتر به فرمانداری، ادارات منابع طبیعی، پاسگاه‌های انتظامی و نظامی محل و یا با کد رایگان 09696 یگان حفاظت منابع طبیعی استان و یا شهرستان ها اطلاع دهند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول