اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی همدان:

نهاوند بیشترین میزان سرانه جنگل در همدان را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بیشترین میزان سرانه جنگل به ازای هر نفر در سطح استان در نهاوند است.

نهاوند بیشترین میزان سرانه جنگل در همدان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدرضا همتی پیش از ظهر امروز در نشست انفال نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند با وجود بیش از 22 هکتار و 154 متر مربع اراضی جنگلی بیشترین میزان جنگل طبیعی و دست‌کاشت را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و 788 هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در نهاوند افزود: این ذخیره‌گاه‌ها با درختانی همچون بلوط، بادامک و گونه‌های گیاهی چون زالزالک، داغداغان، گلابی وحشی و... نقش تعیین‌کننده‌ای در تنظیم اکوتوریسم و اکوسیستم طبیعت دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اهمیت کاشت جنگل در استان ادامه داد: طی چهار سال گذشته تاکنون 685 هکتار جنگل دست‌کاشت در تپه ابوذر، سراب گاماسیاب، گیان و فارسبان کاشته شده است.

وی حفظ انفال را وظیفه‌ای ملی و عمومی خواند و اظهار داشت: امسال با توجه به برخورد با متخلفان و متعرضان به انفال عمومی تعداد 120 پرونده تشکیل و به محاکم قضایی در شهرستان نهاوند معرفی شده که 39 میلیون تومان جریمه نقدی را در پی داشته است.

همتی با اشاره به وجود 208 هزار واحد دامی در نهاوند افزود: این میزان واحد دام سه‌و‌نیم برابر ظرفیت مراتع در سطح نهاوند است که منجر به فقیر شدن مراتع در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به وجود 93 هزار و 500 هکتار مرتع در نهاوند گفت: همچنین بیشترین میزان مرتع در استان در شهرستان نهاوند موجود است که سالانه بیش از شش هزار و 845 تن علوفه از این مراتع تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از ایجاد هفت گروه پنج نفره ثابت و سیار برای جلوگیری از ورود دام عشایر زودتر از موعد مقرر به همدان افزود: امسال تلاش این گروه‌ها موجب شده تا دام عشایر و روستاییان تا تاریخ پانزدهم اردیبهشت وارد مراتع نشوند.

وی تأکید کرد: تا پانزدهم مردادماه نیز مهلت قانونی چرای دام عشایر و روستاییان در مراتع است که بعد از آن به سطح روستاها و اراضی کشاورزی انتقال یافته و کوچ می‌کنند.

همتی افزود: مراتع شهرستان نهاوند دارای مراتع درجه یک، دو و سه هستند که همکاری مردم با مسئولان منابع طبیعی گام مهم و مؤثری در غنی‌سازی مراتع دارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول