اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز:

استان البرز به جمع صادرکنندگان قارچ می‌پیوندد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای افزایش تولید قارچ و صادرات آن در استان البرز خبر داد.

استان البرز به جمع صادرکنندگان قارچ می‌پیوندد

علی‌اصغر منصورخاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از نظر تولیدات کشاورزی و باغی دارای جایگاه خوبی در میان دیگر استان‌های کشور است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه برخی از اقلام کشاورزی و باغی در این استان به صورت کیفی و کمی تولید می‌شود که ضمن تامین نیاز کشور، می‌تواند بازارهای جهانی را نیز در اختیار گیرد.

توسعه صادرات محصولات کشاورزی از استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: طی سال‌های اخیر برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه کشاورزی در استان البرز به ویژه در اراضی حاصل‌خیز استان صورت گرفته که ما شاهد به بار نشستن این تلاش‌ها هستیم.

منصورخاکی تاکید کرد: هدف اصلی ما توسعه صادرات محصولات کشاورزی تولید شده در استان البرز است و با توجه به توانمندی‌های موجود، این امکان در آینده نزدیک برای برخی از اقلام کشاورزی و باغی محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از محصولات کشاورزی استان مربوط به کشت قارچ بوده که از نظر کمی و کیفی دارای جایگاه بسیار خوبی در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ابراز داشت: قارچ تولید شده در استان البرز دارای کیفیت مرغوبی بوده و از نظر کمی نیز توانایی تامین نیاز داخل و حتی صادرات را هم داریم.

منصورخاکی گفت: برای رسیدن به هدف نهایی تولید قارچ استاندارد و با کیفیت و صادرات آن زیرساخت‌های لازم در استان البرز فراهم شده که از آن جمله می‌توان به احداث نخستین مرکز مکانیزه تولید قارچ خوراکی در این استان اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: از سوی دیگر تسهیلاتی نیز در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم که استفاده از آنها موجب توسعه تولید قارچ در استان شده است.

وی در پایان اعلام کرد: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده و همچنین تلاش کشاورزان استان البرز، در حال حاضر تولید قارچ در این استان وضعیت بسیار خوبی داشته و به زودی بخش مهمی از تولیدات این استان به خارج از کشور صادر خواهد شد که این مهم ضمن ارز آوری برای کشور، موجب رونق کشاورزی استان نیز خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول