اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر سمیرم خبر داد

آب‌رسانی روزانه 280 هزار لیتر آب به عشایر سمیرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایری سمیرم گفت: روزانه 280 هزار لیتر آب شرب در سمیرم برای عشایر آب‌رسانی می‌شود.

آب‌رسانی روزانه 280 هزار لیتر آب به عشایر سمیرم

ابوالقاسم هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از افزایش میزان بارندگی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال به دلیل اینکه میزان بارش در این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است، آب‌رسانی به عشایر در وسعت کم‌تری از شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: آب‌رسانی با چهار تانکر 14 هزار لیتری آب شرب به عشایر صورت می‌گیرد که در همین راستا پنج سرویس، روزانه 280 هزار لیتر آب به عشایر شهرستان می‌رسانند.

رئیس اداره امور عشایر سمیرم ادامه داد: در برخی مناطق عشایری سمیرم از جمله پُشته، گرموک، دوزبانه، چارمو، چشمه رحمان، وردشت، قسمتی از منطقه ونک و هم‌چنین پادنای سفلی که به صورت تجمعی زندگی می‌کنند آب‌رسانی از طریق انتقال آب به منبع‌های ساخته شده در این مناطق انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: یک سوم باغات شهرستان به ویژه در مناطق پادنا متعلق به عشایر است که در این راستا 10 هزار متر لوله در بین عشایر کشاورز توزیع شد.

هاشمی هم‌چنین از لایروبی شش دهنه قنات عشایری خبر داد و اضافه کرد: با انجام این طرح میزان آب‌دهی قنوات افزایش یافته است که رضایت‌مندی عشایر را در پی داشته داشت.

وی در ادامه از احداث سرویس‌های بهداشتی در مناطقی که عشایر به صورت تجمعی هستند، سخن گفت و افزود: برای نخستین بار در برخی مناطق شهرستان، عشایر از آب‌گرمکن‌های خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره امور عشایر سمیرم تعداد این آب‌گرمکن‌ها را هفت مورد اعلام کرد و گفت: امسال برای دومین بار در 24 تیرماه سه دستگاه اتوبوس از مناطق عشایری سمیرم به مشهد اعزام می‌شوند.

به گزارش فارس، استان اصفهان دارای 9 هزار و 605 خانوار عشایر است که از این میزان در حدود 5 هزار خانوار عشایری ییلاق خود را در سمیرم سپری می‌کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول