اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زنجان:

حفظ تعادل بازار هدف انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان زنجان است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: حفظ تعادل در بازار و تعدیل قیمت‌ها از برنامه‌های انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان است.

حفظ تعادل بازار هدف انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان زنجان است

محسن قربان‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های متولی تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها بازار را رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از افزایش قیمت‌های غیرمنطقی جلوگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: توجه و نظارت بر رعایت کیفیت کالاهای تولید شده و جلوگیری از ممانعت عرضه‌کنندگان از عرضه کالاها از دیگر اقدامات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان محسوب می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه قیمت‌های موجود در بازار منطقی یا غیرمنطقی هستند، اضافه کرد: هزینه بیش از 50 درصد از کالاهای تولیدی شامل مواد اولیه است.

وی با اشاره به اینکه حدود 65 درصد از کالاهای وارادتی به کشور را مواد اولیه تشکیل می‌دهد، ادامه داد: مواد اولیه به دلیل نوسانات ارز با افزایش یا کاهش قیمت روبه ‌رو شده و سبب افزایش قیمت در بازار می‌شود.

قربان‌لو با بیان اینکه برخی از افزایش قیمت‌ها غیرمنطقی است، تصریح کرد: ساختار نامناسب شبکه اقتصادی، عدم شناسایی شبکه توزیع، مدیریت نامناسب انبارداری، وجود ناوگان فرسوده حمل‌و نقل و توزیع سنتی از جمله دلایل افزایش قیمت‌های غیرمنطقی محسوب می‌شود.

وی به حضور در جلسات تنظیم بازار در سال گذشته و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش قیمت تمام شده اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال جاری از انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به جلسات نرخ‌گذاری و تعیین قیمت دعوت نشده است و این در حالی است که قیمت‌گذاری بر روی خدمات و اصناف بدون حضور نماینده این انجمن انجام می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه قیمت‌ها را رصد کرده و به سازمان‌های نظارتی گزارش می‌کنیم، یادآور شد: در برخی مواقع با راهکارهایی به تعدیل قیمت‌ها در بازار اقدام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ ایجاد تعادل در بازار باید با افزایش قیمت مردم خرید خود را کاهش دهند، ادامه داد: اگر مردم همکاریِ‌های لازم را با انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داشته باشند، می‌توانیم حرف‌های خود را به کرسی بنشانیم و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

قربان‌لو با اشاره به اینکه ضعف مردم برای پیگیری مشکلات و مسائل از جمله مشکلات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: اگر مردم بتوانند تقاضاهای خود را از ارگان‌ها و سازمان‌های موردنظر درخواست کنند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت‌خانه‌های مربوط به واحدهای تولیدی قول واردات مواد اولیه با قیمت مناسب می‌دهند و به قول خود عمل نمی‌کنند، یادآور شد: بد قولی در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی توسط ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف نیز از جمله مشکلاتی است که تعادل در بازار و قیمت کالاها را بر هم می‌زند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در استان زنجان گران‌فروشی نیز صورت می‌گیرد، تصریح کرد: نظارت‌های صورت‌گرفته در این زمینه کافی نبوده و باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی نظارت بر اصناف و واحدهای تولیدی باید نظارت‌ها و بازرسی‌های خود را تقویت کنند، اضافه کرد: نباید در حق مصرف‌کنندگان اجحاف شود.

قربان‌لو با اشاره به اینکه مردم باید برای رسیدگی به تقاضاهای خود به دستگاه‌ها مراجعه کنند، ادامه داد: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان بودجه‌ لازم در این زمینه را ندارند.

وی همچنین به افزایش قیمت مرغ در بازارهای استان زنجان اشاره کرد و افزود: مردم باید مصرف خود را در زمینه این کالاها پایین ببرند تا قیمت‌ها به تعادل برسد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه از دستگاه‌های نظارتی انتظار همکاری و حمایت در زمینه حفظ تعادل در بازار را داریم، خاطرنشان کرد: مصرف‌کنندگان و مردم نیز در همایش‌های انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان حضور داشته باشند.

وی تاکید داشت: مردم باید خرید‌ها و مصرف خود را مدیریت کنند و نیازهای خود را از دستگاه‌ها بخواهند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول