اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گیلان خبر داد

فعالیت 16 انجمن‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در گیلان

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گیلان با بیان اینکه این انجمن در 16 شهرستان استان فعالیت دارد گفت: 12 هزار نفر عضو این انجمن‌ها هستند.

فعالیت 16 انجمن‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید رضا قریشی بعد از ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان با گرامیداشت 9 اسفند روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار داشت: امیدواریم مشارکت اقشار مختلف مردمی در این انجمن‌ها افزایش یابد.

وی فعالیت انجمن مذکور را در 16 شهرستان گیلان عنوان کرد و ابراز داشت: انجمن استانی نیز تشکیل شده و برای یک دوره 3 ساله فعالیت خود را از سال جاری آغاز کرده است.

این مسئول، افزود: این انجمن‌ها طبق فصل سوم قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است.

وی فعالیت‌های انجمن‌های مذکور را غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی نامید و تصریح کرد: هدف اصلی فعالیت آن بسترسازی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در حوزه استاندارد، کیفیت، قیمت، توزیع و عرضه کالا با اولویت اشاعه فرهنگ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و تأمین آن در بین گروه‌های مختلف جامعه به ویژه تعیین وظایف و تکالیف تمام عرضه‌کنندگان و پیگیری برای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان است.

قریشی انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را یک تشکل مردم‌نهاد نامید و خاطر نشان کرد: این انجمن وظیفه بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی را ندارد و تنها می‌تواند به گزارش‌ها و شکایات مردمی در بخش‌های مختلف رسیدگی و در صورت اثبات تخلف به مراجع ذی‌ربط ارجاع کند.

وی مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن‌ها در شهرستان‌های استان را حضور در تمام جلسات کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان دانست و یادآور شد: نمایندگان انجمن‌های مذکور به عنوان یک نهاد تأثیرگذار و ناظر در این جلسات حضوری فعال داشته‌اند.

دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گیلان با اشاره به برنامه‌های مهم انجمن‌ها اذعان داشت: سال آینده مهم‌ترین برنامه‌های انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گیلان تلاش در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از طریق تداوم برنامه‌های آموزشی، حضور در فرآیندهای تصمیم‌گیری در زمینه موضوعات مرتبط با فعالیت آن و انتشار محصولات تبلیغی به ویژه نشریه است.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول