اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان پزشکی قانونی خبر داد

اختصاص 40 درصد تخت‌های بیمارستانی به مصرف‌کنندگان روان‌گردان‌ها

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در حال حاضر مصرف‌کنندگان شیشه، 30 الی 40 درصد تخت‌های بیمارستان‌های روانی را به خود اختصاص داده‌اند.

اختصاص 40 درصد تخت‌های بیمارستانی به مصرف‌کنندگان روان‌گردان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا قدیرزاده بعدازظهر امروز در همایش آشنایی با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، علائم و عوارض جسمی و روانی و راه‌های تشخیص آزمایشگاهی در شهرکرد، اظهار داشت: امروز با رشد و گسترش مواد مخدر و روان‌گردان در یک جنگ تمام عیار قرار گرفته‌ایم که نیازمند آن است که همه با هم به مبارزه با این دشمن خانمان‌برانداز بشتابیم.

وی با تقسیم‌بندی مواد مخدر به دو نوع سنتی و صنعتی ادامه داد: به آن دسته از مواد مخدری که حاوی تریاک هستند و ریشه گیاهی دارند سنتی و به آن دسته از مواد مخدری که ریشه شیمیایی داشته مانند شیشه، مواد مخدر صنعتی گفته می‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه ضرر و زیان مواد مخدر صنعتی بیشتر از مواد مخدر سنتی است، تصریح کرد: طبق آخرین برآوردها ایران بیشترین مصرف حشیش و تریاک در دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: متاسفانه اشتباهی که اکثر مردم مرتکب می‌شوند این است که مواد مخدر را با روان‌گردان‌ها اشتباه می‌گیرند در حالی که روان‌گردان‌ها شیمیایی هستند و آثار زیانبارتری بر روی مغز افراد می‌گذارند.

مشاور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در حال حاضر مصرف‌کنندگان شیشه، 30 الی 40 درصد تخت‌های بیمارستان‌های روانی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: مواد روان‌گردان به زودی باعث از بین بردن سلول‌هایی در مغز شده که دیگر ترمیم نمی‌شوند و به تدریج باعث دیوانگی و زوال عقلی مصرف‌کننده می‌گردد.

قدیرزاده با اشاره با آمار و اطلاعات، افزایش مصرف شیشه در کشور را از سال 84 به بعد اعلام کرد و افزود: از سال‌های 85 و 84 به بعد مصرف شیشه و ساخت آن در کشور ما روبه افزایش گذاشته است که باید به این موضوع توجه بیشتری کرد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در حال حاضر ایران یکی از صادرکنندگان بزرگ شیشه در جهان به شمار می‎رود اظهار داشت: در ابتدا جنوب شرق آسیا محل عمده تولید و توزیع شیشه بوده اما امروزه به همه‌جا گسترش و تولید و مصرف آن در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

قدیرزاده تصریح کرد: تعداد لابراتورها در سال 2004 به شدت گسترش پیدا کرد و این نشانه این است که آینده بازار مواد مخدر از آنِ آمفتامین‌هاست.

مشاور رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: افزایش 20 درصدی لابراتورها بسیار هشداردهنده است و این در حالی است که آسیا 72 درصد از مصرف‌کنندگان آمفتامین‌ها را در خود جای داده است.

قدیرزاده با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری مستعد تولید شیشه در کشور است، بیان داشت: در حالی که دو استان تهران و آذربایجان‌غربی در ایران بالاترین آمار تولید شیشه در کشور را دارند چهارمحال و بختیاری هم به دلیل همجواری با استان بزرگ اصفهان می‌تواند به مکانی برای تولید شیشه تبدیل شود.

همایش آشنایی با مواد مخدر، روان‌گردان‌ها، علائم و عوارض جسمی و روانی و راه‌های تشخیص آزمایشگاهی امروز با حضور معاون دادستان کل کشور، مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی، استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول