اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی خبر داد

تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در آذربایجان‌غربی تشکیل شده است.

تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سلیمان علیزاده در مراسم افتتاح انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان سلماس اظهار داشت: مجمع عمومی موسس انجمن استان متشکل از رئیس سازمان بازرگانی به عنوان رئیس مجمع و رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس دادگستری، روسای مجامع امور صنفی و فرماندار یا معاون وی به عنوان اعضای انجمن تشکیل شده است.

وی افزود: شرکت در انجمن برای عموم آزاد بوده و در صورتی که تعداد اعضا به 100 نفر برسد انتخابات هیئت مدیره برگزار می‌شود.

به گفته علیزاده اعضای هیئت مدیره پنج نفر هستند که اعضای هیئت نظارت بر انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز متشکل از رئیس بازرگانی، فرماندار و مدیرکل تعزیرات حکومتی است.

فرماندار شهرستان سلماس نیز در این مراسم گفت: تعیین مرجع رسیدگی به تخلفات ناشی از جریان ناصحیح عرضه کالاها، ضوابط قانونی حاکم بر تولید، توزیع، فروش و مصرف و برقراری نظام مناسب تحقیق و خدمات و پیش‌بینی راه‌های مناسب جبران خسارات وارده بر مصرف‌کنندگان از جمله وظایف انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

مرتضی نظری با تاکید بر تنظیم و کنترل بازار افزود: در راستای تنظیم و کنترل بازار ایجاد انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در شهرستان امری مهم و ضروری است.

به گفته وی در راستای تحقق آیین‌نامه ماده 21 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تاسیس این انجمن شرایط مناسبی را برای دریافت، ارجاع و پیگیری دعاوی و شکایات مصرف‌کنندگان به مراجع ذیربط و مشاوره و ارائه راهنمایی‌های لازم به مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

نظری اضافه کرد: فعالیت‌های این انجمن پیامدهای ارزنده‌ای در کنترل بازار و کاهش تخلفات صنفی خواهد داشت.

فرماندار سلماس گفت: تامین و تضمین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ترویج روش درست عرضه و استفاده درست از کالا و به کارگیری نتایج خدمات، مقابله با اخلال در عرضه کالا و خدمات، پیشگیری از احتکار، افزایش قیمت‌ها و ضرر رساندن به غیر و کاهش خطرات جنبی ناشی از استعمال نادرست کالاها و خدمات مهم‌ترین وظایف این انجمن است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول