اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیم‌پور ازغدی:

مسیر تاریخ با انقلاب اسلامی عوض شد

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی قرن 21 را آغاز بنیادگرایی دینی در جهان دانست و گفت: مسیر تاریخ با وقوع انقلاب اسلامی ایران عوض شد.

مسیر تاریخ با انقلاب اسلامی عوض شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در همایش "انسانیت در آخرالزمان" در تالار حکمت دانشگاه گیلان با تبریک میلاد امام عصر (عج) اظهار کرد: مفهوم آخرالزمان در دهه اخیر به طور غیر قابل پیش‌بینی در تمام عرصه‌ها وارد شده است.

وی پرداختن به آخرالزمان را با اغراض سیاسی و اهداف علمی از طرف افراد مختلف عنوان کرد و افزود: تا نیم قرن پیش ادعا این بود که دین به لحاظ تئوریک هیچ نقشی در عرصه عمومی ندارد و روبه زوال است اما از دهه 90 میلادی با فروپاشی بلوک شرق این مسائل فرو ریخت.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مفهوم آخرالزمان به معنای پایان تاریخ یا زمان دیگر است، تصریح کرد: نظام لیبرال سرمایه‌داری ادعا می‌کرد سخن از پایان تاریخ بی‌معناست اما پس از فروپاشی بلوک شرق از آخرالزمان لیبرالیسم صحبت کرده و می‌خواهد ایدئولوژی را لیبرالیزه کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق‌های فشرده در عرصه‌های مختلف در جهان امروز را غیرطبیعی خواند و بیان کرد: بسیاری این علایم را نشان آخرالزمان می‌دانند.

وی با تاکید براینکه مهدویت مورد اجماع مسلمانان است، خاطرنشان کرد: صدها روایت در منابع اهل سنت داریم و این امر تنها ویژه شیعه نیست.

رحیم‌پور ازغدی مهدویت را مفهوم قطعی اسلام ذکر کرد و گفت: تمام فرهنگ‌ها و عرفان‌های شرق و غرب عالم به آن پرداخته‌اند و حتی ایدئولوژی‌های سکولار ایده آخرالزمان را مطرح می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف ایدئولوژی‌های مادی انسانی را دغدغه حزب و باند دانست و بیان کرد: آخرالزمان اسلام و اهل بیت (ع) حاکمیت طبقه و گروهی بر بقیه مردم نیست.

یاران امام عصر (عج) لباس اشرافی نمی‌پوشند

وی هسته اولیه جهانی یاران امام عصر (عج) را 313 نفر معرفی کرد و یادآور شد: امام زمان (عج) با آنها پیمان می‌بندد که حق ندارند لباس اشرافی بپوشند و نباید کسی را به ناحق بزنند و بکشند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه تمام حکومت‌های ظالمانه جهان با ظهور امام عصر (عج) فرو می‌ریزند، اذعان کرد: امام زمان (عج) منجی بشریت است و امنیت، اخلاق و رفاه را برای تمام بشر به ارمغان می‌آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئله مهدویت را انتظار بشری نامید و اظهار کرد: انسان و انسانیت در آخرالزمان برهم تطابق پیدا می‌کند.

وی بشر امروز را در جهان آواره دانست و تصریح کرد: تفسیر قرآنی آخرالزمان مبناست و بشر باید با آن به سامان برسد.

50 میلیون نفر در آمریکا زیر فقر مطلق هستند

رحیم‌پور ازغدی سقف جامعه تمدن بشری را ایالات متحده آمریکا معرفی کرد و گفت: 50 میلیون نفر اکنون در جامعه آمریکا زیر فقر مطلق هستند و اگر به آنها هر روز کوپن غذا نرسد از گرسنگی می‌میرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به 3.5 میلیون نفر زندانی در آمریکا خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین زندان‌های جهان در آمریکا قرار دارد.

وی ادامه داد: آمریکا در 70 سال اخیر 150 جنگ در جهان افروخته و هنوز نیز در حال جنگ‌افروزی است.

رحیم‌پور ازغدی آمریکا را پایان تاریخ لیبرالی و سرمایه‌داری عنوان کرد و یادآور شد: زمانی پیش‌بینی می‌کردند دین تا آخر قرن بیستم از جوامع بشری برچیده شود اما در آغاز قرن 21 بنیادگرایی دینی از نوع اسلامی، مسیحی، یهودی و حتی بودایی و هندو به اشکال مختلف در سراسر جهان آغاز شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دین را مولفه اصلی تحول تاریخ در دنیا دانست و بیان کرد: تمام انقلاب‌های دنیا تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران در حال وقوع است.

وی انقلاب اسلامی را تنها انقلابی توصیف کرد که دین را از متن به حاشیه آورده است و افزود: مسیر تاریخ با وقوع انقلاب اسلامی ایران عوض شد.

رحیم‌پور ازغدی وقوع انقلاب اسلامی را تاریخ دیگری در جهان خواند و بیان کرد: تاریخ جدید با پرچمداری اسلام به‌ ویژه اهل بیت (ع) رقم خورده است و اکنون بقیه مسلمان بپا خاسته‌اند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول