اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحلیل فتنه سوریه در نشست نسبت انقلاب اسلامی با بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: نشست نسبت انقلاب اسلامی با بیداری اسلامی و تحلیل فتنه سوریه از سلسله نشست‌های «انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا» در قم برگزار شد.

تحلیل فتنه سوریه در نشست نسبت انقلاب اسلامی با بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بیست و هفتمین نشست از سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا با دو موضوع «نسبت انقلاب اسلامی با بیداری اسلامی» و «تحلیل فتنه سوریه، تحولات و اتفاقات» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و محمد ایرانی سفیر سابق ایران در لبنان و اردن در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در این نشست در سخنانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی جوشش عمیق مذهبی از لایه‌ عمیق فطرت انسانی علیه جریان تجدد و شیطنت‌های ابلیس است‌ تصریح کرد: این حرکت از مرز‌های خود عبور کرده و به رهبری امام خمینی(ره) به موج عظیم جهانی تبدیل شده است و جامعه جهانی را به سمت عصر ظهور حرکت می‌دهد ضمن اینکه این حرکت معبر ما برای عبور از بت‌پرستی مدرن محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک جوشش عمیق مذهبی به دنبال عدالت‌خواهی و معنویت‌خواهی اسلامی بوده و ظرفیت این انقلاب فراتر از ظرفیت یک جغرافیا است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه عبور انقلاب اسلامی از مرز‌ها از واضحات است‌ ابراز داشت: فروپاشی شوروی سابق مستند عبور انقلاب اسلامی از مرزهای خود و ورود به جامعه جهانی است.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی وارد فضای تمدنی دنیای غرب شده و ایدئولوژی این تمدن را مورد تهدید قرار داده است.

سفیر سابق ایران در سوریه و اردن نیز در این نشست در سخنانی با بیان اینکه آنچه امروز در سوریه رخ می‌دهد به طور قطع فراتر از مرزهای سوریه و خواست مردم این کشور است، به تشریح دلایل ایستادگی نظام سوریه با وجود همه فشارها پرداخت و گفت: نخستین دلیلی که موجب شده است نظام سوریه تاکنون دچار فروپاشی نشود انسجام در بین نهاد‌های اصلی به ویژه ارتش این کشور است.

وی اختلاف داخلی جریان‌های مخالف را از دیگر دلایل عدم فروپاشی نظام سوریه عنوان کرد و اظهار داشت: جریان‌های مخالف نظام سوریه چه در داخل و چه در خارج با یکدیگر انسجام ندارند و این مسئله موجب ایستادگی نظام سوریه تاکنون شده است.

سفیر سابق ایران در لبنان و اردن حمایت قاطعانه چین، روسیه و ایران را از دیگر دلایل ایستادگی نظام سوریه دانست و ابراز داشت: با ورود جریان القاعده،‌ نظام سوریه توانست فضای تنفسی برای خود ایجاد کند.

سفیر سابق ایران در لبنان و اردن با بیان اینکه برای حل بحران سوریه راه حل نظامی وجود ندارد اظهار داشت: برای رفع بحران در سوریه باید به دنبال راه حل سیاسی و گفتگو بود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول