اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی خبر داد

افزایش بیش از 35 هزار انشعاب جدید آب در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌رضوی گفت: بیش از 35 هزار انشعاب جدید آب در سال جاری در شهرهای استان افزوده می‌شود.

افزایش بیش از 35 هزار انشعاب جدید آب در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد طاهری در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته رقمی معادل 124 میلیون مترمکعب مصرف آب خواهیم داشت که این خود نشان دهنده مشارکت مناسب شهروندان در امر استفاده مناسب از این مایع حیاتی است.

وی افزود: همچنین فروش و نصب بیش از 40 هزار انشعاب جدید آب و 35 هزار انشعاب جدید فاضلاب از اهم فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌رضوی در سال جاری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌رضوی با بیان اینکه این استان منابع آبی غنی را در اختیار ندارد، گفت: از 36 دشت موجود در این استان 33 دشت در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این شرایط از میان آب قابل استحصال از دشت‌ها بیش از 90 درصد در بخش کشاورزی، حدود 2.5 درصد در بخش صنعت و بین 6.5 تا هفت درصد نیز در بخش خانگی مصرف می‌شود.

طاهری با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی این مایع حیاتی متذکر شد: نکته بسیار مهم در بخش آب شرب کیفیت موجود نسبت به کمیت است.

وی ادامه داد: به دلیل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و همچنین مشارکت مناسب مردم در سال 90 نسبت به سال 89 با وجود اضافه شدن 30 هزار انشعاب جدید آب افزایش تولیدی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌رضوی با بیان اینکه حتی این میزان نسبت به گذشته بین پنج تا 6 درصد با کاهش همراه بوده است، عنوان داشت: امسال نیز بیش از 35 هزار انشعاب جدید با احتساب طرح مسکن مهر به اشتراک‌های موجود آب در استان اضافه می‌شود.

وی تعداد شهرهای زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب این شرکت را 72 شهر با بیش از 520 هزار انشعاب برشمرد و خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب نیز چهار شهر خراسان رضوی با افزون بر 100 هزار انشعاب زیرپوشش خدمات این شرکت هستند.

طاهری تاکید کرد: همچنین در حال حاضر بیش از 90 درصد آب شرب شهروندان این استان به جز شهر مشهد از طریق چاه‌های حفر شده تامین می‌شود.

وی یادآور شد: بیش از 21 هزار فقره کنتور آب در سال گذشته تعویض و افزون بر 6 هزار و 700 فقره انشعاب آّب نیز بازسازی شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول