اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اربیل عراق:

تجارت اقلیم کردستان و ایران رو به گسترش است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی اربیل عراق گفت: تجارت اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران به ویژه آذربایجان‌غربی رو به گسترش است.

تجارت اقلیم کردستان و ایران رو به گسترش است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از ارومیه به اربیل عراق، طاها جلیل خیاط در دیدار استاندار آذربایجان‌غربی با بازرگانان اربیل عراق اظهار داشت: با برپایی نمایشگاه‌های متعدد زمینه فعالیت گسترده تجاری و اقتصادی و تحکیم روابط فراهم می‌شود.

وی افزود: دو کشور دوست و برادر ایران و عراق زمینه‌های بسیار خوبی برای گسترش روابط  اقتصادی دارند که باید بسترهای مناسب برای افزایش همکاری‌ها فراهم شود.

به گفته جلیل خیاط، اراده اتاق بازرگانی اربیل همواره بر توسعه و بسط روابط اقتصادی و تجاری با ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید با درایت و روابط دوستانه به مشکلات فائق آییم،‌ اضافه کرد: از طریق دیدارها و نشست‌های روسای اتاق‌های بازرگانی ایران و عراق می‌توانیم به تحکیم روابط دو کشور ایران و عراق کمک کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن ارومیه نیز در این نشست گفت: اتاق بازرگانی ارومیه در راستای استراتژی و رویکرد توسعه روابط تجاری منطقه‌ای خود با کشورهای همجوار در راستای بسط روابط دوجانبه به ویژه با اقلیم کردستان عراق در بالاترین سطح ممکن، اهمیت به سزایی قائل است.

دیلمقانی با بیان اینکه شورای مشترک بازرگانان ارومیه اربیل تشکیل شده است، تصریح کرد: در چهار ماه گذشته برای دومین بار جلسات این شورا در اربیل برگزار شده است و این شورا امروز توسط استانداران آذربایجان‌غربی و اربیل به رسمیت شناخته شد.

وی با تشریح اهداف تشکیل شورای بازرگانان ارومیه اربیل، تصریح کرد: بررسی مشکلات تجاری و بازرگانی استان‌ آذربایجان‌غربی و اربیل و رصد کردن فعالیت آنها از جمله اهداف برگزاری این شورا است.

دیلمقانی اظهار امیدواری کرد با تشکیل این شورا مشکلات رفع شود و از سوی دیگر با درایت مسئولان زمینه فعالیت 24 ساعته گمرک‌های تمرچین و حاج‌عمران فراهم شده است و به زودی با رفع مشکلات اجرایی می‌شود.

شایان ذکر است هفتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق ‌با حضور استاندار آذربایجان‌غربی گشایش یافت.

در این نمایشگاه 165 شرکت در 10 گروه کالایی از جمله گروه‌های تولیدی، بازرگانی، خدماتی و فنی مهندسی 19 استان از جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

این نمایشگاه با همکاری سازمان توسعه تجارت و با نظارت آذربایجان‌غربی در اربیل عراق برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در هفت هزار متر مربع فضای سرپوشیده و یک هزار متر مربع فضای رو باز در چهار روز توانمندی‌ها و کالاهای تولیدی خود را به نمایش می‌گذارند.

استاندار آذربایجان‌غربی در راس هیئتی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق سفر کرده است.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول