اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان کرمانشاه:

کرمانشاه امروز یکی از ظرفیت‌های کشور در تجارت است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه امروز یکی از ظرفیت‌های کشور در تجارت است.

کرمانشاه امروز یکی از ظرفیت‌های کشور در تجارت است

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی ظهر امروز جمع سفرای خارجی و فعالان اقتصادی استان در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد: در حال حاضر کشور ایران با 160 کشور مبادلات اقتصادی دارد که استان کرمانشاه محور معاملات 52 کشور است.

کاشفی تصریح کرد: زیرساخت‌های کشور ایران در زمان جنگ نابود شد، اما پس از آن با همت مردم این مشکلات مرتفع شد و امروز کرمانشاه به‌عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت در زمینه تجارت است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی گامی بلند در راستای تعامل و دوستی است و هرگونه مانع در این مسیر سدی ضد بشردوستانه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان با اشاره به تحریم‌ها و محدویت‌های ایجاد شده برای کشور، خاطرنشان کرد: ما به کرات اعلام کرده‌ایم این محدودیت‌ها ما را از اهدافمان دور نمی‌کند و این محدودیت‌های پیش‌آمده کاری عبث است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های تجاری استان، اظهار کرد: استان کرمانشاه 2.7 درصد جمعیت کشور را دارا است که فاصله زمانی 2 ساعت از استان‌های اطراف امکان دسترسی به بازار 15 میلیون نفری را برای آن ایجاد کرده است.

کاشفی ادامه داد: یکی دیگر از موقعیت‌های جغرافیایی استان فاصله 500 کیلومتری با قطب‌های بزرگ اقتصادی کشور، مانند تهران، تبریز، اصفهان و اهواز است.

وی از ظرفیت‌های تجاری بازرگانی استان به هم مرز بودن با کشورهای عراق اشاره کرد و گفت: وجود 4 نقطه تجاری فعال در مرز عراق، پایانه بزرگ بار و مسافربری در خسروی با ظرفیت 10 هزار نفر مسافر در روز، برخوداری از فعال‌ترین گمرک زمینی کشور در شهرستان قصرشیرین و نزدیکی به مراکز عمده اقتصادی شمال و مرکز عراق را از ظرفیت‌های تجاری بازرگانی استان کرمانشاه عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان از فعالیت‌های اتاق بازرگانی به صادرات 2.5 میلیاردی از استان به 22 کشور جهان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته صادرات از مرزهای استان 57 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از صادرات کشور به عراق از استان کرمانشاه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کرمانشاه در صادرات جایگاه ششم را در کشور دارد. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول